خرید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کشور

معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد پول آن به کشاورزان پرداخت شده است.

خرید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کشور

به گزارش ۸دی، معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است و ۳۳ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد مبلغ آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که با پیگیری‌های انجام شده در چند روز آینده با تأمین اعتبار لازم، بقیه این مبلغ نیز پرداخت خواهد شد، یادآدر شد: شرایط سخت موجود را باید با منطقی کردن مصرف، پشت سر بگذاریم.

 امیر طالبی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و در بحث آرد و نان نظارت های جدی توسط جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه ها در حال انجام است و ما هم آماده همکاری هستیم تا در چند ماه آینده از شرایط موجود به خوبی عبور کنیم. برای برگزاری مراسم اربعین سهمیه آرد در نظر گرفته شده که سهمیه هر کدام از استان ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد تومان و امسال تا کنون ۳۳ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان پرداخت شده است، گفت: شرمنده کشاورزان هستیم و همه تلاش ما بر این است که از هر منبعی که مقدور باشد مبلغ باقیمانده را به کشاورزان گندم کار کشور پرداخت کنیم.

طالبی با بیان اینکه در زمینه شکر کمبودی در کشور نداریم، بیان کرد: تلاش می کنیم نیاز صنفی صنعتی استان به شکر را برطرف کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه