اجرای طرح “موتور یار ترافیک” در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح موسوم به موتور یار ترافیک با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران متخلف در جریان کنترل ترافیک در گیلان خبر داد.

اجرای طرح “موتور یار ترافیک” در گیلان

به گزارش ۸دی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: در این طرح فرد متخلف به جای اینکه موتورسیکلت وی به پارکینگ منتقل شود در کنار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با لباس “موتوریار” که برای همین منظور طراحی شده، برای ایجاد نظم و روان‌سازی ترافیک در ترددها به ویژه از سوی موتورسیکلت‌سواران به پلیس کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: در اجرای این طرح پلیس ابزار ترافیکی در اختیار راکب قرار داده و به مدت ۲ ساعت در محدوده‌ای که تخلف را مرتکب شده در قالب موتوریار ترافیک کنار پلیس مانع تخلفات موتور‌سواران دیگر می‌شود. اجرای طرح “موتوریار” مربوط به تخلفات ترافیکی از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکب موتورسیکلت، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و تردد موتورسیکلت در خط ویژه، حرکت در پیاده رو، اجرای حرکات نمایشی، ایجاد صدای ناهنجار و داشتن پلاک مخدوش است.

سرهنگ “امیر طالبی” بیان کرد: با اجرای طرح “موتوریار” توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن آموزش به راکبان خاطی، هزینه‌های توقیف و ارجاع به پارکینگ و میزان تخلف و تصادفات ناشی از موتورسیکلت‌سواران کاهش یافته و رفتارهای ترافیکی آنها ارتقاء می‌یابد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ ترافیک کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات است ابراز امیدواری کرد که طرح “موتوریار” که با هدف فرهنگ‌سازی و مشارکت موتورسواران متخلف در جریان کنترل ترافیک در سراسر کشور در حال اجرا است، اثرگذار بوده و در کاهش سوانح رانندگی کارساز باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه