تأکید استاندار بر استفاده از ظرفیت دریا پس از آزادسازی نوار ساحلی

استاندار گیلان بر استفاده از ظرفیت دریا پس از آزادسازی نوار ساحلی از تصرفات و همچنین اجرای برنامه‌های نشاط افزا در کنار رعایت هنجارهای اجتماعی در سواحل تأکید کرد.

تأکید استاندار بر استفاده از ظرفیت دریا پس از آزادسازی نوار ساحلی

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های تجمیعی فرهنگی و سالم سازی شهرستان‌های ساحلی استان که در شهرستان تالش و با استقبال پرشور مردم برگزار شد؛ با یادآوری دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل از تصرفات برای در اختیار قرار دادن ساحل به مردم اظهار داشت: از همان ابتدا مقرر بود که بسته‌های فرهنگی هم برای هم‌وطنان در نظر گرفته شود‌.

وی عرضه تولیدات فرهنگی، استقرار بازارچه‌های صنایع دستی، رعایت هنجارها، حجاب و عفاف در کنار تفریحات سالم و استفاده از ظرفیت‌های ساحل را مورد اشاره قرار داد که باید در ۳۳ طرحی که امروز در شهرستان‌های مختلف با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری‌ها افتتاح می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان نشاط افزایی عمومی و خوشحالی و آرامش مردم را از اهداف راهبردهای فرهنگی در سواحل ذکر و خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل و متمدن ایرانی اسلامی، ریشه در گیلان و باورهای مردم این استان دارد و همواره استوار خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه همواره گردشگران از میزبانی و مهمان‌نوازی گیلانیان به نیکی یاد می‌کنند، ادامه داد: سواحل متعلق به همه مردم است و رعایت حرمت‌ها و هنجارهای اجتماعی مورد تأکید است.

عباسی با تصریح اهمیت حفظ امنیت جانی افرادی که از سواحل استفاده می‌کنند، گفت: باید از مکان‌هایی که شنا در آنها مجاز اعلام شده، استفاده گردد.

وی به برپایی غرفه‌های عرضه صنایع دستی و تولیدات سنتی در کنار ساحل اشاره و اضافه کرد: شهرداری و شوراهای اسلامی باید امکان برپایی دائمی این غرفه‌ها را فراهم آورند.

عباسی فراهم‌سازی امکانات رفاهی در سواحل را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: هدف متولیان امر، باید تامین آرامش برای مردم و ماندگاری خاطراتی خوش از سفر به گیلان برای گردشگران باشد.

وی همچنین با اشاره به حضور نیروهای امدادی، خدمات‌رسان و منجیان غریق در سواحل افزود: رئیس‌جمهوری و وزیر کشور پیوسته بر هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای نشاط افزایی و بهره‌مندی همگان از سواحل پس از آزادسازی تأکید دارند.

برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و اجتماعی در ساحل دریا در راستای شکوفایی ذهن خلاقانه کودکان، نوجوانان و نسل جوان با استفاده از ظرفیت معلمان و مربیان از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار گیلان قرار گرفت.

در این مراسم که معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشت؛ برنامه‌های متعدد فرهنگی و بازی‌های بومی محلی اجرا شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه