آیت‌الله فلاحتی: مسئولان کشاورزان را از تغییر کاربری شالیزارها دور کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره با افزایش چشمگیر قیمت برنج طی ٢ سال اخیر اظهار داشت: جلوگیری از تغییر اراضی شالیزارها و آگاه کردن کشاورزان در این ارتباط باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

آیت‌الله فلاحتی: مسئولان کشاورزان را از تغییر کاربری شالیزارها دور کنند

به گزارش ۸دی،آیت‌الله رسول فلاحتی روز پنج شنبه در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سرمایه زندگی جهادگران تلاش برای خداوند است، اظهار کرد: عمل خالص برای خداوند اثر خود را بر جامعه نیز می‌گذارد.

وی با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه هیچ‌چیزی مانند زراعت و تولید نزد خداوند محبوب نیست، بیان کرد: پیامبر اسلام می‌فرماید کسی که درختی بکارد و از آن مراقبت کند تا ثمر بدهد، هر میوه آن یک صدقه برای تولید کننده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره با افزایش چشمگیر قیمت برنج طی ٢ سال اخیر اظهار داشت: جلوگیری از تغییر اراضی شالیزارها و آگاه کردن کشاورزان در این ارتباط باید در اولویت قرار گیرد.

آیت‌الله  فلاحتی با اشاره به نقش مهم کارشناسان و مسئولان جهاد کشاورزی برای ارایه اطلاعات تازه به کشاورزان برای کشت محصولات مختلف افزود: برای بهینه سازی مصرف آب باید به کشاورزان آموزش دهند تا در روش تولید محصولات کشاورزی از جمله برنج از شیوه قرقابی فاصله گرفته و از روش های جدید الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت کشت مکانیزاسیون برای کاهش هزینه ها با بیان اینکه کشاورزی از روش سنتی باید خارج شود ، اظهار داشت: کارشناسان حوزه کشاورزی باید درباره اهمیت روش ماشینی در کشت برنح اطلاعات لازم را به کشاورزان ارایه دهند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه کشاورزی بیان داشت: جهاد کشاورزی در فناوری های جدید در عرصه های تکنولوژی مدرن به جایی رسیده که ١٠٠ برابر اوایل انقلاب عمل می کند اما تا رسیدن به افق ها و قله ها هنوز راه داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: اما مردم باید این مهم را بدانند که جهاد کشاورزی در بسیاری از بخش ها با دانش جدید و جوانان تحصیلکرده این حوزه توانسته کشور را در بخش های مختلف مستقل کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه