مرحبا: رفع غبار محرومیت آستارا نیاز به توجه جدی دولت دارد

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: زدودن غبار محرومیت از چهره این شهرستان مرزی شمال کشور نیازمند توجه جدی دولت است و توسعه آن با منافع ملی گره خورده است.

مرحبا: رفع غبار محرومیت آستارا نیاز به توجه جدی دولت دارد

به گزارش ۸دی،غلامرضا مرحبا در شورای برنامه ریزی توسعه و عمران شهرستان مرزی بندر آستارا که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، استاندار گیلان، مدیران آبفای کشور، گاز و نمایندگان اتاق بازرگانی، کشتیرانی، وزارت ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مدیران کل استان گیلان در محل هتل بین المللی اسپیناس آستارا برگزار شد، با بیان اینکه آستارا یک شهرستان مرزی مهم در شمال کشور است که نقش مهمی در بخش صادرات و ترانزیت ملی دارد گفت: توسعه آستارا با منافع ملی گره خورده است و همه دستگاه های متولی باید در تکمیل طرح‌های عمرانی این شهرستان مرزی پیشگام شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت گام‌های عملی در مسیر توسعه شهرستان های مرزی دارد افزود: امید است با تلاش همه مسئولان کشور و استان گیلان چهره و غبار محرومیت را از آستارا دور کنیم.

مرحبا تاکید کرد: حضور  رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آستارا فرصتی مغتنم برای توسعه آستارا است.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به اینکه آستارا از جمله شهرستان های مهم ارز آور کشور محسوب می شود اظهار کرد: حق مرزی کارکنان، ادامه راه آهن آستارا به رشت، لایروبی بندر آستارا، تجهیز گمرک آستارا، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب شهری و آب و آشامیدنی شهرستان از جمله مشکلاتی است که رفع آنها یک ضرورت است.

عنایت رضایی پور با تاکید بر اینکه متاسفانه به شهرستان مرزی آستارا در طول سالهای گذشته کم توجهی شده است افزود: شهرستان مرزی آستارا به اندازه شایستگی اش توسعه نیافته و بسیاری از طرح ها در آن راکد مانده است.

حجت الاسلام ارومی امام جمعه آستارا نیز در این جلسه با بیان اینکه تا زمانی که مدیران جهادی در راس کار قرار نگیرند تمام فعالیت های انجام شده بی فایده خواهد بود گفت: باید با مدیرانی که در کار خود کوتاهی میکنند برخورد شود. حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی اظهار کرد: اگر کار به دست مدیران خوب و جهادی بیفتد قطعا توسعه ملی، استانی و شهرستانی را شاهد خواهیم بود.

وی خواستار لایروبی بندر آستارا شد و تصریح کرد: با لایروبی کامل بندر آستارا شاهد افزایش ورود کشتی ها خواهیم بود و توسعه ترانزیت در آستارا را قوت خواهد بخشید.

حجت الاسلام ارومی ادامه داد: احیای پروژه های عقب افتاده آستارا و تکمیل آنها نیاز توسعه این شهرستان مرزی کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه