آفت ملخ مراکشی به باغات گیلان خسارت وارد نکرد

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: به دلیل پایش و شناسایی و سمپاشی به موقع کانون‌های ملخ‌ مراکشی در شهرستان‌های رودبار، املش، رودسر، سیاهکل و آستارا به باغات استان خسارتی وارد نشده‌است. 

آفت ملخ مراکشی به باغات گیلان خسارت وارد نکرد

به گزارش ۸دی،رضا غیاثی با اشاره به مشاهده آفت ملخ‌ مراکشی در شهرستان‌های رودبار، املش، رودسر، سیاهکل و آستارا اظهار داشت: به دلیل پایش و شناسایی به موقع کانون‌های ملخ‌ مراکشی در این شهرستان‌ها و سمپاشی، به باغات استان گیلان خسارتی وارد نشده‌است.

وی با بیان اینکه بیشترین آفت ملخ مراکشی در شهرستان رودبار گزارش شده‌است، اضافه کرد: در شهرستان‌های املش، رودسر، سیاهکل و آستارا ملخ مراکشی کمتر بود که البته در همه این شهرستان‌ها مبارزه شیمیایی با ملخ انجام شده‌است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان داشت: هر سال اواخر اسفندماه کار پایش ملخ مراکشی در باغات رودبار انجام می‌شود تا با توجه به تراکم و شرایط، برنامه‌ریزی‌ برای مبارزه شیمیایی انجام شود.

وی با اشاره به مشاهده کانون‌های ملخ مراکشی در باغات رودبار در اوایل فرودین اظهار داشت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی از دوازدهم فرودین ماه در باغات شهرستان رودبار آغاز شده و در مناطق ییلاقی ادامه دارد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون سمپاشی در نزدیک به ۳۰ هزار هکتار از باغات رودبار انجام شده است، افزود: مبارزه با ملخ مراکشی در مجموع در ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان‌های املش، رودسر، سیاهکل و آستارا نیز انجام شده‌ و در هیچ یک از شهرستان‌ها خسارت گزارش نشده‌است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه