بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

بیانات امروز “حضرت آیت‌الله خامنه‌ای” رهبر معظم انقلاب، در حرم مطهر امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

به گزارش ۸دی، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مرقد مطهر آن امام (ره) بازتاب‌هایی در رسانه های غربی داشت.

مشروح بازتاب رسانه‌های خارجی بدین شرح است؛

خبرگزاری رویترز با انتشار سخنان مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: محاسبه دشمن در قرار دادن مردم مقابل نظام غلط است. این خبرگزاری همچنین در ادامه به نقل از رهبر انقلاب نوشت که دشمنان ایران به دنبال هدف قرار دادن اغتشاشات جهت سرنگون کردن جمهوری اسلامی هستند اما محاسبات‌شان اشتباه می‌کنند. این خبرگزاری در صفحه توییتری خود نیز سخنان رهبری را بازنشر کرده است.

روزنامه نشنال پست نیز با انتشار خبر مشابهی به بازنشر سخنان رهبری در عرصه جهانی پرداخت.

شبکه خبری سوئیس اینفو با تیتر «دشمنان» به دنبال ایجاد ناآرامی برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران هستند، به پوشش خبری سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته است.

وبسایت خبری العهد لبنان با تیتر «امام خمینی به نسل جوان در پیدا کردن مسیرشان کمک می‌کند» سخنان رهبر انقلاب را منتشر کرده است. این وبسایت در بخشی دیگر به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ذکر کرد: امام خمینی روح جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. امام خمینی بزرگ‌ترین انقلاب در تاریخ انقلاب‌ها را رهبری کرد.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در خبری به نقل از رهبر انقلاب نوشت که دشمنان ایران می‌خواهند از اغتشاشات برای سرنگونی جمهوری اسلامی استفاده کنند. این روزنامه در صفحه توییتری رسمی خود نیز نسبت به انتشار سخنان رهبر اقدام کرده است.

پایگاه خبری یو اس با بازنشر سخنان رهبری به نقل از ایشان نوشت: امروز مهم‌ترین امید دشمنان در ضربه زدن به کشور منوط به ناآرامی‌ها است اما محاسبات‌ دشمنان همانند قبل اشتباه است.

یاهو با انتشار سخنان آیت‌الله خامنه‌ای به بازنشر سخنان رهبری در سی و سومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی پرداخته است.

روزنامه عرب نیوز در صفحه توییتری رسمی خود به انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی اقدام کرده است.

دیلی اکسپرس در وبسایت خبری و همچنین صفحه توییتری خود به نشر آن بخش از سخنان رهبری پرداخته که نسبت به اقدامات دشمنان برای براندازی جمهوری اسلامی ایران هشدار میداد.

تایمز انگلیس در خبری با اشاره به سخنان رهبری در اینباره که «دشمنان درقبال جمهوری اسلامی دچار اشتباه محاسباتی هستند» سخنان رهبر در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را بازنشر کرد.

شبکه خبری المنار با پوشش خبری سخنان رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم. مستکبران و ظالمان، دشمن جمهوری اسلامی هستند. امام، روح جمهوری اسلامی‌ست. نسل جوان نیازمند شناخت ابعاد شخصیت امام است.

بلومبرگ نوشت: توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس پاسخ مستقیم به «دزدی» نفت خام ایران توسط یونان و آمریکا در ماه گذشته بود. مقامات ایرانی پیشتر گفته بودند این کشتی‌ها که هر کدام حدود یک میلیون بشکه نفت حمل می‌کردند، به دلیل ارتکاب «تخلفات فاش نشده» توقیف شدند.

شبکه المسیره یمن هم تیتر زد: آیت الله خامنه‌ای: امام خمینی شخصیتی استثنایی بود که انقلاب را به اوج قله‌های پیشرفت رسانید. این شبکه یمنی بخشهایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره ابعاد شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی و ضرورت آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های امام خمینی(ره)، حضور مردم در صحنه، اشتباه بودن محسابات دشمنان را مورد توجه قرار داد.

شبکه الجزیره در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری بخشهایی از سخنان رهبر انقلاب را درباره تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد رویارویی میان نظام و مردم پوشش داد.

العربی الجدید هم به پوشش بیانات رهبری درباره هجمه غرب علیه ایران و نیز توقیف نفت کش‌های یونانی، جنگ روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی، و اینکه برخی به دنبال بحرانی نشان دادن اوضاع هستند و محاسبات اشتباه غرب پرداخت.

خبرگزاری یونیوز نوشت: امام خامنه ای اعلام کرد؛ در جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی با حضور ملت رقم خورد. ملت نظام جمهوری اسلامی را در انتخاباتی آزاد و شفاف انتخاب کرد با گذشت ۴۳ سال بیش از پنجاه انتخابات در کشور انجام شده است. این رسانه عرب زبان به پوشش بخش های دیگری از بیانات مقام معظم رهبری درباره امام خمینی(ره) و اینکه نسل جوان نیازمند شناخت ابعاد شخصیت امام راحل است، هم پرداخت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه