راه‌اندازی رشته‌های مهندسی بافت و سلول درمانی در گیلان

رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزرات بهداشت در ارزیابی خود استعداد گیلان را در پزشکی بازساختی بی‌نظیر دانست و گفت: باید علاوه بر حفظ رشته‌های موجود، مهندسی بافت و سلول درمانی نیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی رشته‌های مهندسی بافت و سلول درمانی در گیلان

به گزارش ۸دی، رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزرات بهداشت امروز در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پزشکی بازساختی در دنیا مطرح بوده و درمان بسیاری از بیماری‌ها با این علم محقق می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا اکنون سرمایه‌های خود را در درمان بیماری‌ها با علم پزشکی بازساختی هدایت کرده‌اند و این نشان از آینده این رشته‌ها حکایت دارد.

وی با بیان این نکته که بیشترین تبادل ارزی دنیا در حوزه پزشکی بازساختی انجام می‌شود، افزود: گیلان پتانسیل بالایی در پزشکی بازساختی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به درستی بهره گرفته شود. مراکز فعال گیلان در حوزه پزشکی بازساختی بسیار خوب دارد، باید علاوه بر حفظ رشته‌های موجود، مهندسی بافت و سلول درمانی نیز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شود.

“جعفر آی” از عزم دولت در حمایت از دانش بنیان‌ها خبر داد و بیان کرد: کارگروه فناوری سلامت در وزرات بهداشت با توجه به شعار سال بودجه و اعتبار خوبی را برای پژوهشگران، فناوران و دانش بنیان‌ها در این زمینه درنظر گرفته است.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه آینده علوم پزشکی به سمت سلول درمانی و رشته‌های مولتی دیسیپلینری پزشکی حرکت می‌کند، عنوان کرد: در آینده، درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله در بالین، سوختگی، پیوند کلیه، کبد و سایر رشته‌ها در قالب سلول درمانی و مولتی دیسیپلینری پزشکی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکانات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شده، افزود: هماهنگی در راه‌اندازی رشته‌های پایه و حرکت در جهت دانش بنیان‌ها یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم. نیروی انسانی و استعداد بالقوه‌ای در گیلان در جهت به کارگیری از سلول درمانی و علوم مشابه وجود دارد و در راستای حمایت از آن‌ها اخیرا درخواست‌هایی به معاونت علمی وفناوری رئیس جمهور نیز شده و پیگیر نیازمندی‌ها در این رابطه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه اندازی دو رشته مهندسی بافت و سلول درمانی در گیلان تاکید کرد و گفت: از امکانات وزرات خانه باید در گیلان جهت راه‌اندازی این دو رشته بهره گرفته شود. دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام عزم خود را در جهت به کاربردن علوم و پژوهش و دانش بنیان کردن آن به کار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه