معاون هماهنگ کننده حفاظت اطلاعات سپاه در گلزار شهدای رشت:

محاصره خرمشهر داغی بر دل ها بود/ ملت ایران همواره از سختی ها سربلند بیرون آمده 

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران همواره از سختی ها سربلند بیرون آمده است، گفت: این پیروزی ها در کمبودها و سختی ها رقم می خورد. شهید اثرگذاری اش اینگونه است که در رگ های جامعه تزریق می شود و جامعه را در مسیر بصیرت حفظ می کند.

محاصره خرمشهر داغی بر دل ها بود/ ملت ایران همواره از سختی ها سربلند بیرون آمده 

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار صادقی معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در یادواره ۲۶۰ شهید گیلانی عملیات بیت المقدس در گلزار شهدای رشت با گرامیداشت یاد و خاطره پیشکوستان عرصه ایثار و دفاع و شهدای عملیات بیت المقدس، اظهار کرد: حفظ این دستاورد از پیروزی و موفقیت در عرصه های اسلامی مهم تر است و چون امری خدایی است ماندگار است.

وی با اشاره به عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: ارتش بعثی به فرماندهی صدام به خیال خام خود تصور می کرد در عرض سه روز، خرمشهر را فتح کرده و در عرض یک هفته در تهران مصاحبه خواهد داشت این در حالی است که ۳۵ روز در اطراف خرمشهر زمین گیر شدند. و بعد از اینکه خرمشهر به علت سستی و سهل انگاری در داخل کشور سقوط کرد و دشمن مستقر شد در جایی از شهر نوشتند: “آمدیم بمانیم” و  یک بسیجی پیدا شد که پایین آن نوشت: “آمدید یا باید فرار کنید یا اسیر شوید یا کشته شوید” و همین طور هم شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به نصرت الهی در آزادی خرمشهر اظهار کرد: هرکه در مسیری خالصانه در حرکت باشد خدا بر خود واجب دانسته که او را یاری کند.

محاصره خرمشهر داغی بر دل ها بود

سردار صادقی با بیان اینکه محاصره خرمشهر داغی بر دل ها بود، ادامه داد: در تمام این مدت بخشی از فرمایش امام علی(ع) بر سر زبان ها رزمندگان بود که “دشمن وارد خانه ات نمی شود مگر اینکه با خودش ذلت بیاورد” و بعد از ۴۰ سال، هنوز جای این زخم خوب نشده است.

دشمن در کمین تصرف دل ها است

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه خرمشهرها در پیش داریم تصریح کرد: در صحنه جنگ نرم باید سریع تر و اثرگذارتر باشیم و باید در جهاد تبیین، کوشش کنیم زیرا اگر دقت نکنیم دشمن دوباره وارد می شود چون دشمن در تصرف دلها در کمین نشسته است.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر ۲۵ روز طی سه مرحله از اردیبهشت تا خرداد طول کشید که سرانجام در سوم خرداد، منجر به آزادی خرمشهر و مرهمی بر دل های زخم خورده شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه هر چقدر از دفاع مقدس و فتح خرمشهر و ارزش ها فاصله بگیریم و هنر انتقال آن را نداشته باشیم، دشمن از اختلافات داخلی استفاده می کند. اگر بخواهیم این ارزش ها و تلاش ایثارگران و شهدا همیشه رونق داشته باشد باید در مسیر ولایت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حاج قاسم می گوید “ما ملت امام حسینیم” یعنی هرکس در مسیر الهی قرار نگیرد موفق نخواهد شد.

سردار صادقی افزود: درست است که بی تدبیری و مشکلات وجود دارد اما این مسئله به نظام برنمی گردد زیرا اسلام متعالی است و مجریان در صحنه باید از این احکام بهره مند شوند.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه انتظار نداشته باشید در مسیر شهدا با یک آرامش ظاهری زندگی کنید، گفت: اگر ناهمواری هایی در مسیر وجود دارد نباید از  شهدا روی گردان شویم و تحمل سختی ها در این مسیر مهم است.

ملت ایران همواره از سختی ها سربلند بیرون آمده اند

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه همواره از سختی ها سربلند بیرون آمده ایم، بیان کرد: این پیروزی ها در کمبودها و سختی ها رقم خورده است. شهید اثرگذاری اش اینگونه است که در رگ های جامعه تزریق می شود و جامعه را در مسیر بصیرت حفظ می کند.

وی افزود: فلسفه شهادت به روایت امام صادق(ع) در زیارت اربعین عظمت این مسیر را مشخص کرده همانطور که امام حسین (ع) با آن عظمت که بهترین انسان روی زمین است، خون پاکش بر زمین ریخت تا جامعه بفهمد و بصیرت پیدا کند.

صادقی با بیان اینکه شهدا، ستارگان راه زندگی ما هستند، گفت: شهدا مسیر جامعه را روشن و به آن حیات می بخشند چون خودشان بهترین رزق را از خدا گرفتند و اثرگذاری شان بعد از شهادت، در قلب ها و اذهان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن شکن هستیم خدا آن را در وجود مردان خدا تعبیه کرده است، بیان کرد: شهدا اندیشه، ایده، تفکر، راه و روش خود را تکثیر کردند مثل حاج قاسم که با شهادتش تکثیر شد. شهادت و پیروزی دو نعمت بزرگ در اختیار شهدا است.

معاون هماهنگ کننده سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه این انقلاب زمینه ساز دولت کریمه است، تصریح کرد: شما زمینه ساز دولتی هستید که امام حسین(ع) در روز عاشورا به آن اشاره کرد و باید این نقش را ایفا کنید. پس قدر عمر با عزت را بدانیم و بخواهیم در این مسیر باشیم و عمر را در مسیر نظام اسلامی صرف کنیم که آرزوی تمام انبیاست و خدا توفیق دهد قدردان شهدا باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه