روند جزیره ای ادارات در صدور مجوز به ساخت و سازها؛

رهاسازی فاضلاب در کوچه پس کوچه های شفت/ رئیس اداره آبفا: نه تصفیه خانه داریم، نه اعتبار! + فیلم

فاضلاب منازل ۳۵خانوار ساکن در کوچه ۱۵خرداد خیابان میرزای شفتی در معابر عمومی رها شده و حال مردم محل با آمدن فصل گرما نگران آسیب های زیست محیطی ناشی از این رهاسازی برای خود و خانواده خویش هستند.

رهاسازی فاضلاب در کوچه پس کوچه های شفت/ رئیس اداره آبفا: نه تصفیه خانه داریم، نه اعتبار! + فیلم

به گزارش هشت دی، رهاسازی فاضلاب خانه ها در معابری شهری یکی از معضلات بزرگ خانوارها در برخی شهرهای استان گیلان است‌.

این معضل در کوچه ۱۵خرداد خیابان میرزای شفتی نیز به شکلی نمود پیدا کرده و منجر به آزار و اذیت خانوارها شده است‌.

فاضلاب منازل ۳۵خانوار ساکن در این منطقه در کوچه رها شده و حال مردم محل با آمدن فصل گرما نگران آسیب های زیست محیطی ناشی از این رهاسازی برای خود و خانواده خویش هستند.

این در حالی است که “علی دادرس” رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شفت، می گوید: اکثر شهروندان شفتی از مسئله رهاسازی فاضلاب رنج می برند زیرا در برخی موارد شهرداری بدون درنظر گرفتن زیرساخت ها مجوز ساخت و ساز صادر کرده و در مواردی دیگر ساماندهی فاضلاب بدون ایجاد تصفیه خانه و تخصیص اعتبار لازم ممکن نیست.

“علی دادرس” رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان شفت در گفتگو با خبرنگار هشت دی پیرامون مشکل فاضلاب خیابان میرزای شفتی، اظهار کرد: متاسفانه این مشکل اکثر شهروندان شهرستان شفت می باشد و مختص به این محله نیست.

دادرس با بیان اینکه شهرستان شفت دارای دو بخش احمدسرگوراب و شهرستان شفت و حدود ۱۰۰ روستا است که دارای شبکه فاضلاب سنتی است، گفت: طرحی تحت عنوان جمع آوری آب های سطحی توسط شهرداری وقت اجرا و تحویل آب و فاضلاب داده شد، در گذشته آب و فاضلاب جز بدنه شهرداری بود و وظیفه جمع آوری آب های سطحی بدون در نظر گرفتن تصفیه خانه تحویل شرکت آب و فاضلاب در سراسر کشور داده شد.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان شفت در تشریح شبکه سنتی آب و فاضلاب اظهار کرد: در این شبکه، آب های سطحی و آب باران به سمت رودخانه های زراعی هدایت می شود این در حالی است که این مشکل مختص شفت نیست و مشکل اکثر شهرستان هاست که فاضلاب را از کوچه ها به سمت رودخانه ها هدایت می کنند.

روند جزیره ای ادارات در صدور مجوز به ساخت و سازها

وی با اشاره به مشکل فاضلاب شهرستان ادامه داد: ما حق توسعه شبکه فاضلاب را نداریم و شهرداری موظف است هنگام صدور مجوز ساخت برای کارفرمایان و سازندگان، نقشه تفکیک فاضلاب را درخواست کند اما هرکس در این روند جزیره ای عمل می کند و شهرداری بدون آگاهی از زیرساخت های آب، برق و گاز مجوز و پروانه ساخت صادر می کند.

دادرس با بیان اینکه دو مانع بر سر حل این مشکل وجود دارد اظهار کرد: شکایت محیط زیست استان و ممانعت از ورود فاضلاب به رودخانه ها بدون ایجاد تصفیه خانه ممکن نیست.
لوله گذاری فاضلاب با تهیه لوله و پیمانکار در هر متر دو میلیون تومان هزینه بردار است اما متاسفانه اعتباری برای اجرای شبکه فاضلاب نداریم.

وی با بیان اینکه در شهر شفت و احمدسرگوراب، دو پروژه کددار داریم که یکی در روستای کادوسان پلنگ پشت و دیگری در امامزاده ابراهیم شفت قرار دارد، گفت: هر دو پروژه نیمه کاره است و تنها ۲۰ درصد اعتباربخشی شده است این در حالی است که تا اعتبار نباشد نمی توان هزینه کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه