بخشی از تهدیدات هجوم خاموش «برند» به قلب جوانان

یک جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی گفت: تب خرید برنداز یک نوع خودباختگی افراد نشأت می‌گیرد به این معنا که فرد دچار یک نوع بیماری فرهنگی و سقوط ارزش‌ها و هنجارها است.

بخشی از تهدیدات هجوم خاموش «برند» به قلب جوانان

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در خصوص تب خرید برند در میان جوانان و راهکار برون رفت از این بحران گفت: به طور کلی باید گفت: این مسئله از یک نوع خودباختگی افراد نشأت می گیرد و در واقع فرد دچار یک نوع بیماری فرهنگی و سقوط ارزش ها و هنجارهاست که این همان معنای خودباختگی است.

 

به گفته این جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی مسئله خرید برند را باید از جهات مختلفی دید چرا که این برندها اغلب توسط غرب طراحی شده و روی ما تمرکز کرده اند تا آن را وارد کنند و معتقدم که باید آنان را به مردم جهان سوم بفروشند.

 

وی افزود: آنها شعاری دارند مبنی بر اینکه نیمی از درآمد کار باید صرف تبلیغات شود و این تبلیغات به گونه های مختلف صورت می گیرد به نحوی که هم تمرکز فرد را کاملاً به خود اختصاص می دهد و در همه جا آن برند در ذهن او جای دارد.

 

قرائی مقدم در ادامه اظهار داشت: تبلیغات بر روی افرادی که پایبند ارزش های فرهنگی و هویت های فرهنگی خودشان نیستند بسیار زود تأثیرگذار است و بسیار زود مغلوب این برندها می شوند.

 

این جامعه شناس اجتماعی در ادامه بیان داشت: به عقیده من خرید برندهای غربی یک خیانت است، خیانتی که به فرزندان خودمان می کنیم و در واقع با خرید اجناس خارجی موجبات بیکاری فرزندان خود را فراهم می کنیم که این بیکاری خود عوامل بسیار نابه هنجار دیگری از اعتیاد و طلاق گرفته تا فرار بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر را در پی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: اقتصاد یک اصل در هر جامعه است و زمانی که ما خود مسبب بیکاری در جامعه باشیم و اقتصاد به تبع آن لطمه بخورد جوانان ما به بسیاری از آسیب های اجتماعی گرایش پیدا می کنند.

 

این جامعه شناس تصریح کرد: حتی یک پزشک زمانی که دارویی که مشابه ایرانی دارد اما خارجی آن را تجویز می کنند در واقع این خیانت را به مملکت خود انجام داده و این موضوع تنها اختصاص به مردم ندارد و مسئولین ما نیز باید آن را مورد تاکید خود قرار دهند.

 

قرائی مقدم تاکید کرد: اصل اقتصاد مقاومتی به مردم بر می گردد اما در این میان نقش مسئولان برکسی پوشیده نیست و در این زمینه نیز مسئولان زمانی که اقدام به واردات اجناس خارجی بسیار ساده ای که تأمین و تولید آن در ایران وجود دارد، نظیر سنگ قبر، تسبیح و مهر و غیره در واقع به لطمه زدن به این اقتصاد کمک می کنند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری هفته گذشته بود که مطلبی را عنوان کردند که جای تأمل بسیاری دارد مبنی بر اینکه ۲۴ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده و این نشان از بزرگی این بحران دارد که باید بیش از پبیش مورد توجه قرار گیرد.

 

قرائی مقدم در ادامه اذعان داشت: زمانی که بیکاری در جامعه گسترش یابد به تبع فساد بالا می رود، آمار طلاق رشد بیشتری پیدا می کند، دزدی ها چند برابر می شود و بسیاری موارد دیگر که شاید اگر جلوی این خیانت گرفته شود و اجناس داخلی ساخته شده دست فرزندانمان خریداری شود به حل این آسیب ها کمک شایانی شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه