پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت روز جهانی ماما؛

دستان پرمهر ماما، نویدبخش زندگی همراه با نشاط و سلامت برای مادر و نوزاد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی ضمن تبریک روز جهانی ماما؛ از تلاش جامعه مامایی در تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان تقدیر کرد.

دستان پرمهر ماما، نویدبخش زندگی همراه با نشاط و سلامت برای مادر و نوزاد است

به گزارش ۸دی، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی ضمن تبریک روز جهانی ماما؛ از تلاش جامعه مامایی در تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان تقدیر کرد.

در این پیام آمده است:

پنجم ماه مه؛ مصادف با  پانزدهم اردیبهشت، که از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان  روز جهانی مامایی نامگذاری شده است، نشانگر اهمیت جایگاه مامایی در نظام سلامت است.

نقش  ارزنده  ماماها و فعالیت گسترده جامعه مامایی  در  سطوح مختلف  مراقبتهای دوران بارداری، زایمان، مشاوره و  غربالگری مادران  بر هیچ کس پوشیده نیست.

در این برهه از زمان که همه گیری کرونا از یک سو و چالش های اقتصادی و اجتماعی  در خصوص فرزند آوری از سوی دیگر، خانواده ها  بویژه مادران را مضطرب و نگران کرده است، مهارت، دانش و دستان پرمهر  ماماها،  نویدبخش زندگی همراه با نشاط و سلامت برای مادر و نوزاد بوده که  قابل تقدیر است.

مدافعان سلامت  عرصه مامایی در ایام بحران کرونا نیز در خط مقدم جبهه مبارزه با این بیماری،  دوشادوش کادر بهداشت و درمان جهت نجات جان مادران و نوزادان، ایثارگرانه  کوشیدند و در این راه، تعدادی از آنها به بیماری مبتلا شده و  عده ای نیز به خیل شهدا پیوستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت عرصه مامایی ، از تلاش و همت جامعه مامایی به ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان این حوزه  در دانشگاه علوم پزشکی گیلان  قدردانی می نمایم و از خداوند منان، برای همگان سلامتی و بهروزی مسالت دارم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه