سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان:

کمبود ۱۴۰۰ معلم در گیلان/ رتبه‌بندی فرهنگیان به زودی ابلاغ می‌شود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه رتبه‌بندی فرهنگیان به زودی در دولت نهایی و جهت اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود گفت: گیلان در مقاطع غیر از آموزش ابتدایی شامل متوسطه اول، متوسطه دوم، هنرستان و کارودانش‌ها با کمبود هزار و ۴۰۰ نفر نیرو رو‌ به رو است.

کمبود ۱۴۰۰ معلم در گیلان/ رتبه‌بندی فرهنگیان به زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش ۸دی،محمد فائزی در گفت‌و‌گوی خبری تازه ترین خبرها در مورد اجرای رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد و اظهار داشت: آئین نامه اجرایی این طرح در وزارت آموزش و پرورش تدوین و حدود سه هفته گذشته تقدیم دولت شده است و این هفته در دولت نهایی و برای اجرا به وزارتخانه ابلاغ می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدارس هم‌اینک در حال تدوین و دریافت مدارک و مستندات معلمان برای اجرای رتبه‌بندی هستند افزود: در کوتاهترین زمان این ارزیابی‌ها انجام خواهد شد و مردم معلمان در پنج رتبه تقسیم‌بندی می‌شوند.

فائزی از تشکیل هیئت ممیزی‌هایی در ادارات آموزش و پرورش و اداره کل برای اجرای رتبه‌بندی خبر داد و تصریح کرد: معلمان می‌توانند مدارک و مستندات سالهای گذشته خود را نیز ضمیمه پرونده رتبه‌بندی کنند و با کمک شورای مدرسه امتیازات هرکدام از معلمان نهایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از اینکه معلمان در گروه‌های پنجگانه قرار گرفتند و برای ارتقا شغلی فرصت دارند در طول سال خودشان را به رتبه بالاتر برسانند اذعان کرد: بعد از اتمام تمام این فرآیندها نظام پرداخت معلمان بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان سهم استان از قراردادهای غیررسمی را نیز برشمرد و یادآور شد: عمده این افراد خرید خدمات آموزشی هستند و از حدود ۲۰۰ هزار نفری که در کشور با انواع قراردادهای غیررسمی در آموزش و پرورش مشغول فعالیتند هیچ سهمی در گیلان وجود ندارد.

فائزی اضافه کرد: در مدارس دولتی گیلان نیروی خرید خدمات آموزشی و حق و تدریسی آزاد وجود ندارد از طرفی در گیلان در حوزه آموزش ابتدایی با تورم و مازاد نیروی انسانی مواجهیم تا‌جایی‌که از این حیث جزو پنج استان اول کشور محسوب می‌شویم.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش متوسطه اول، متوسطه دوم، هنرستان و کارودانش‌ها با کمبود شدید نیروی معلم مواجه است یادآور شد: گیلان در مقاطع غیر از آموزش ابتدایی با کمبود هزار و ۴۰۰ نفر نیرو رو‌ به رو است البته هیچ کلاسی در استان خالی از معلم نیست و تمام این کلاسها را با نیروی حق التدریس پوشش داده‌ایم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان در مورد برنامه‌ریزی‌هایی که برای برگزاری آزمون روز جمعه انجام گرفته هم گفت: این آزمون توسط سازمان سنجش کشور برگزار می‌شود و آموزش و پرورش در برگزاری آن نقشی ندارد از طرفی ۵۰۱ نفر در طی این آزمون و در مقاطع مختلف جذب استان گیلان خواهند شد.

فائزی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر پایین ترین دریافتی معلمان چقدر است ابراز داشت: این موضوع را قانون کار مشخص می کند از طرفی مؤسسان مدارس با معلمان قرارداد منعقد می‌کنند اما تاکید ما این است که نباید این پرداختنی‌ها در هیچ موردی کمتر از قانون کار باشد.

وی در مورد وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته نیز اظهار داشت: اطلاعات این دسته از معلمان را برای سال ۱۴۰۰ به وزارت آموزش و پرورش‌ و سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم و برای معلمانی که سال قبل بازنشسته شدند حتما باید منتظر بمانیم تا احکام رتبه‌بندی آنها صادر شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان در مورد وضعیت بیمه معلمان تصریح کرد: بیمه‌ها معمولا به شکل متمرکز هستند و سطوح آنها مختلف است و مطابق تعرفه‌ها معلمان ما از این بیمه ها استفاده می‌کنند از طرفی تاکید ویژه ما این است که تمام فرهنگیان باید از بیمه برخوردار باشند.

فائزی از پیش‌بینی سه سایت در شرق، غرب و مرکز استان گیلان برای ساخت مسکن معلمان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و خسارت‌هایی که وارد شد با افت تحصیلی پنهان مواجهیم و درصددیم برای جبران این معضل برنامه آموزشی را در تابستان پیگیری کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه