امام جمعه بندرانزلی: کیفیت کار و تلاش کارگران در تراز جامعه اسلامی باشد

امام جمعه بندرانزلی شمس‌الدین با تاکید بر اینکه عملکرد کارگران در حوزه‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد که بهره‌وری کارشان افزایش پیدا کرده و رشد داشته باشد، تصریح کرد: کیفیت کار و تلاش کارگران در تراز جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه بندرانزلی: کیفیت کار و تلاش کارگران در تراز جامعه اسلامی باشد

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین در جمع نمازگزاران عید فطر بندرانزلی که در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: رمضان ماه تمرین و ریاضت و دوری از گناهان و مبطلات است و یک ماه عبادت و روزه‌داری را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: خدای متعال این ماه را جهت تمرین تقوا برای انسان‌های مومن قرار داده که از این فرصت استفاده کنند و علاوه بر رشد معنوی در ماه‌های دیگر سال نیز در مسیر تقوای الهی حرکت کنند لذا خوش به حال آنهایی که این تمرین را برای کسب تقوا به خوبی انجام دادند.

حجت الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه خوشا به سعادت آنان که در طول سال نیز بتوانند این بهره را ادامه دهند و تقوای الهی را افزایش دهند، تصریح کرد: عید فطر به این معنا نیست که انسان بعد از ماه رمضان از یاد خدا غافل شود بلکه باید از فرصت رمضان برای طول سال بهره برده و بتوانیم تقوای این ماه را در طول سال حفظ کرده و ادامه دهیم.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با تبریک روز کارگر و روز معلم گفت: این دو مناسبت بسیار مهم است کارگران؛ عزیزانی هستند که سهم بسیار بالایی در ساخت و پیشرفت کشور دارند در امور صنعتی و خدماتی برای استقلال و خودکفایی کشور و ایجاد ثروت در جامعه تلاش می‌کنند و این خیلی مهم است و در استقلال کشور نقش دارد.

وی با بیان اینکه کارگران در سال های گذشته علی‌رغم همه ناملایمات و کمی و کاستی‌ها و علی‌رغم میل دشمنان توانستند بایستند و این عرصه را خالی نکنند و برای رفع نیازهای کشور تلاش کنند، افزود: قشر دیگر معلمان هستند که برای ساختن فکری و تعالی نسل آینده که در بخش‌های مختلف اداره جامعه به دست آنان است تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه این کارگران و معلمان مشکلاتی دارند که باید برطرف شود، گفت: برای این دو قشر باید هم از حیث رعایت شان و جایگاه هم از حیث عملکردشان توجه داشته باشیم، ضعف‌هایی داریم و دچار عقب‌ماندگی‌هایی هستیم که باید با شناخت درست و روش مناسب این نیاز برای این دو قشر مورد توجه قرار گیرد و عمل شود.

وی با اشاره به اینکه منزلت و شان کارگران در این حد است که پیامبر اکرم(ص) بوسه بر دستان آنها زده و از آنها اینگونه تقدیر کرده و معلمین هم کسانی هستند که در قرآن کریم نیز انبیا را به معلمین تشبیه کرده، تاکید کرد: از لحاظ منزلت هر دو بالا هستند و باید نوع تعامل مردم و مسئولین با همه اقشار خصوصا این دو قشر به گونه‌ای باشد که شان و جایگاه آنها چه به لحاظ امور معنوی و چه به لحاظ تامین نیازهای مادی حفظ شود و این متاسفانه در آن حدی که باید باشد نیست.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه عملکرد کارگران در حوزه‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد که بهره‌وری کارشان افزایش پیدا کرده و رشد داشته باشد، تصریح کرد: کیفیت کار و تلاش کارگران در تراز جامعه اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه همانطور که پیامبر اکرم(ص) بوسه بر دست کارگر می‌زند و سفارش دارد کار را وقتی انجام می‌دهید درست و صحیح انجام دهید، افزود: همانطور که شان کارگران باید حفظ شود باید عملکردشان در تراز جامعه اسلامی باشد هم در میزان کار نسبت به کارفرما و هم نسبت به محصولی که تولید می‌کنند و ارائه می‌دهند.

امام‌ جمعه بندر انزلی گفت: جنس ایرانی که به دست کارگر ایرانی ساخته می‌شود باید به لحاظ کیفیت قابل رقابت با سایر اجناس باشد. در بخش تعلیم و تربیت کشور هم باید معلمین توجه کنند ثمره تلاش‌شان تربیت نسل دانش‌پژوه، مومن، کارآمد برای جامعه و نظام اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه در این دو سال به دلیل کرونا در مجموعه‌های آموزشی خصوصا در آموزش و پرورش افت آموزشی و تحصیلی داشتیم و باید جبران شود، تاکید کرد: در جامعه اسلامی که معلمین شغل انبیا را دارند باید به گونه‌ای شاگردان خود را تعلیم دهند و تربیت کنند که فرزندان امروز در آینده، کشور را با چارچوب فکری اسلام و انقلاب ادامه دهند و اداره کنند، ضمن اینکه اعتقادات و اخلاقشان باید خوب رشد پیدا کند و از لحاظ علمی هم تقویت شوند.

امام جمعه انزلی تصریح کرد: مسئولین هم وظیفه دارند امنیت شغلی کارگران و معلمان را تامین کنند و خدماتی که باید ارائه شود در چارچوب قوانین مصوب به طور کامل اجرا شود و عزیزان ما در حوزه کارگری و معلمی با فراغ بال وظایف خود را انجام دهند و رشد و ارتقای علمی و صنعتی کشور در جهات کمی و کیفی اثرگذاری مصوب نظام اسلامی را شاهد باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه