کارگرنیا: می‌خواهیم مشکل شهر را حل کنیم

ماجرای مصوبه افزایش ۲۵درصدی قرارداد حفاظتی و نگهبانی شهرداری رشت/ جذب یک خانم به عنوان نگهبان؟ 

رئیس شورای رشت در رابطه با مصوبه شورای شهر رشت مبنی بر افزایش ۲۵درصدی قرارداد حفاظتی و نگهبانی با وجود نیروی مازاد در شهرداری، گفت: ۴۱ نفر از نیروها در قالب این مصوبه ساماندهی شدند و ۱۱ نفر هم کسری داشتیم که جایگزین شدند. از آن ۱۱ نفر هم حدود ۶ نفر سال‌هاست که در شهرداری هستند و حقوق می‌گیرند، نیروهای جدیدی نیستند.

ماجرای مصوبه افزایش ۲۵درصدی قرارداد حفاظتی و نگهبانی شهرداری رشت/ جذب یک خانم به عنوان نگهبان؟ 

به گزارش ۸دی، شورای شهر رشت مصوبه ای مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی قرارداد حفاظتی و نگهبانی داشته است. این در حالی است که این مصوبه با وجود نیروی مازاد در شهرداری این شهر ابهاماتی به همراه داشته، جذب برادر یک عضو شورا، جذب یک خانم برای امور نگهبانی و جذب تعداد ۱۱ نفر به عنوان نگهبان، که برابر می کند با تعداد اعضای شورای شهر که شائبه ی معرفی شدن شان از سوی اعضا را تقویت می کند، از شهباتی است که در این رابطه از سوی افکار عمومی وارد شده است.

۴۱ نفر از نیروها در قالب مصوبه شورا ساماندهی شدند

“محمدحسین واثق کارگرنیا” رئیس شورای شهر رشت در در گفتگو با خبرنگار هشت دی درباره مصوبه شورای شهر رشت مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی قرارداد حفاظتی و نگهبانی با وجود نیروی مازاد در شهرداری اظهار داشت: این مصوبه برای جذب نیروهای جدید نیست بلکه ما نیروهایی را داشتیم که در بخش رفت و روب و بخش‌های دیگر استخدام شده بودند ولی در عمل کار نگهبانی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه ما تلاش کردیم در قالب این مصوبه، این نیروها را ساماندهی کنیم  افزود:  این نیروها اکنون در جای خودشان قرار گرفتند و دیگر جایگاه نیروهای رفت و روب را هم اشغال نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر رشت ادامه داد: ۴۱ نفر از نیروها در قالب این مصوبه ساماندهی شدند و ۱۱ نفر هم کسری داشتیم که جایگزین شدند.

کارگرنیا درباره شائبه برابری تعداد نیروهای جذب شده جدید با تعداد اعضای شورای شهر رشت و احتمال معرفی این افراد توسط شورای شهر نیز اظهار کرد: این موضوع پیش می‌آید. ممکن است شما هم در یک جایی دو مورد مشابه برایتان پیش بیاید. ما این تعداد نیرو داشتیم و بقیه کسری بود و باید جایگزین می‌شدند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: ممکن است در یک پارک شهرداری نیاز به ۴ نفر نیروی نگهبان داشته باشد، این نهاد به هر حال باید برای این پارک نگهبان بگذارد و نمی‌تواند بگوید که ما نمی‌خواهیم افزایش نیرو داشته باشیم.

حتماً یک نیروی نگهبان خانم نیاز داشته‌ایم که یک خانم جذب شده

وی پاسخ به این سؤال که چرا یکی از این ۱۱ نفر نیروی خانم است و آیا او نیز به عنوان نگهبان جذب شده است اظهار کرد: حتماً یک نیروی نگهبان خانم نیاز داشته‌ایم که یک خانم جذب شده است.

می‌خواهیم مشکل شهر را حل کنیم

کارگرنیا در پاسخ به این سؤال که این نیروها را چه کسی معرفی کرده است گفت: چه فرقی می‌کند که چه کسی معرفی کرده است. ما می‌خواهیم مشکل شهر را حل کنیم. این نیروها مازاد نیستند و برابر نیاز شهرداری لایحه شده است. شهرداری همه را برآورد کرده است و در شورا مورد بررسی قرار گرفته شده و به فرمانداری رفته است.

رئیس شورای رشت ادامه داد: از آن ۱۱ نفر هم حدود ۶ نفر سال‌هاست که در شهرداری هستند و حقوق می‌گیرند و همان جا کار می‌کردند. این هم نیروهای جدیدی نیستند. خانم مد نظر شما ۶ سال است که در این مجموعه کار می‌کند.

 هیچ فرقی نمی‌کند که برادر یک عضو شورای شهر باشد یا خیر

این عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره شایعه به کارگیری برادر یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز گفت: هیچ فرقی نمی‌کند که برادر یک عضو شورای شهر یا غیره باشد. ما باید نیرو جذب کنیم. این‌ها هم نیروهای شرکتی هستند. این‌ها به شرکت معرفی شده‌اند و ممکن است شرکت افراد دیگری را معرفی کند. ما با این شرکت قراردادی را منعقد کرده‌ایم و کاری را مشخص کرده‌ایم و گفته‌ایم این مقدار نیرو را می‌خواهیم.

وی افزود: اگر برادر یک عضو شورا معرفی شده باشد این فرد هم باید پست نگهبانی را پر کند و مطمئناً همین فرد آن جایگاه را پر خواهد کرد و فرد دیگری اضافه نخواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
افشین
این چه طرز صحبت از سوی رئیس شورای شهر رشت هست؟با این وضع پاسخگویی و شفافیت توان حل مشکلات شهری دارید؟مردم رشت مضحکه دست شما هستند که با رانت برادر شورا نشین و خانمی با مدرک‌دکتری رو جذب نگهبانی کنید
در حاشیه