زباله های روزانه رشت به کجا می رود؟

سایت زباله سراوان از ۲۱ فروردین ماه در پی اعتراض و تجمع مردم این منطقه تعطیل شده است. حال سؤال این است که در پی این تعطیلی، زباله های سراوان به کجا می رود. “نادر حسینی” عضو شورای شهر رشت در این باره می گوید: بیش از نیمی از زباله‌های سراوان از شهرستان‌های اطراف به این جایگاه می‌آمد که اکنون از شهرستان های دیگر خواسته شده زباله های خود را به سراوان نیاورند و فعالیت شرکت کود آلی نیز دو نوبته شده است.

زباله های روزانه رشت به کجا می رود؟

به گزارش ۸دی، “نادر حسینی”، عضو شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگار هشت دی درباره محل دفن و یا جمع آوری فعلی زباله‌هایی که پیش از این به سراوان می‌رفت اظهار داشت: نیمی از زباله‌های شهرستان رشت که قبل از این به سراوان می‌رفت تبدیل به کود می‌شود.

وی افزود: از شهرستان‌ها هم خواسته‌ایم فعلاً زباله‌های خودشان را به سراوان نیاورند در حالی که پیش از این، نیمی از زباله‌های سراوان از شهرستان‌های اطراف به این جایگاه می‌آمد.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: ورود بیشتر زباله به کارخانه کود آلی و کمپوست باعث تجمع ماشین‌های حمل زباله در ورودی این مرکز شده است و ما در انتظار تعیین تکلیف برای موضوع زباله هستیم.

حسینی با اشاره به بازدید معاون وزیر کشور از جایگاه زباله سراوان گفت: مقرر شده است با کمک شورای تأمین، فضای جدیدی برای دفن زباله گیلان تعریف کنند. ضمن این که فعالیت کارخانه کود آلی هم دو نوبته شده است و ورودی شرکت کود آلی رشت افزایش پیدا کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه