استاندار گیلان عنوان كرد:

مهارت‌افزایی کارگران و تشویق جامعه به خرید کالای ایرانی موجب تعالی اقتصادی است / استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان برای کیفی‌سازی تولیدات

استاندار گیلان مهارت‌افزایی کارگران و تشویق جامعه به خرید کالای ایرانی را موجب تعالی اقتصادی خواند و با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان برای کیفی‌سازی تولیدات ، گفت: خودکفایی اقتصادی با تکیه بر استعدادها و توانمندی‌های داخلی محقق می شود.

مهارت‌افزایی کارگران و تشویق جامعه به خرید کالای ایرانی موجب تعالی اقتصادی است / استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان برای کیفی‌سازی تولیدات

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست با هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و جمعی از نخبگان و فرهیختگان عرصه تولید و صنعت استان، کارگران را موتور محرکه صنعت خواند و افزود: افزایش تولید و به دنبال آن توسعه اقتصادی مرهون تلاش کارگران و مدیریت موثر کارفرمایان است.

وی با اشاره به نامگذاری سالجاری به عنوان تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان همواره به مسئله اشتغال ، تولید و رونق اقتصادی تاکید داشته و دارند.

عباسی به تحریم های اعمال شده علیه کشورمان از سوی دشمنان، بر ضرورت کارآمدسازی ساختار مدیریتی برای جبران عقب ماندگی های کنونی تأکید و اضافه کرد: تعالی اقتصادی در گرو حمایت از تولید داخلی‌ست و در این مسیر افزایش مهارت کارگران ، دانش افزایی کارفرمایان و تنویر افکار عمومی در جهت خرید کالای ایرانی ضرورتی غیرقابل انکار است.

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از علوم دانش بنیان و اشتغال آفرین برای بهبود صنعت و کیفی سازی تولیدات تاکید کرد و گفت: برای شکوفایی توانمندی ها باید اقدامی جهادی و تلاشی مضاعف به انجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه نباید کالاهای مشابه تولید داخلی به کشور وارد شود ، به عزم دولت سیزدهم‌ برای رشد اقتصاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بایستی با تکیه بر استعدادها و توانمندی های خود و هم افزایی جمعی ، تولیدات داخلی را در مسیر خودکفایی اقتصادی جهت بخشید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته مطالعه موثری بر واگذاری‌ها صورت نگرفته ، وجود برخی واحدهای راکد و نیمه فعال را نمونه ای از این امر خواند و خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع‌تر آن دسته از واحدهای تولیدی که وضعیت‌شان بلاتکلیف مانده، به افراد باتجربه و علاقمند به سرمایه گذاری در استان واگذار شود.

عباسی خروج بانک ها و بیمه ها از بنگاه داری را امری ضروری دانست و افزود: عدم توازن درآمد و هزینه موجب وارد آمدن خسارات مالی قابل توجهی می شود که جبران آن، سخت است.

وی یادآور شد: بانک ها حق ندارند منابع خود که اندوخته مردم استان است را در نقطه دیگری هزینه کنند از این‌رو اجازه نمی دهم فرصت بهبود تولید و سرمایه گذاری برای توسعه صنعت در استان از دست برود.

عباسی با بیان اینکه بسیج باید مکمل سیاست های راهبردی دولت باشد، اظهار داشت: بسیج باید برای کمک به تولید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد و صنعت را نجات دهد.

استاندار گیلان تاکید کرد: اقتصاد کشور باید مستقل از نفت باشد و حذف این وابستگی، شکوفایی اقتصاد ملی را به دنبال دارد.

وی بسیج امکانات و مدیریت مصرف را اصلی مهم برای پیشرفت دانست و افزود: باید گزارش ویژه ای از خدمات صورت گرفته در جهت کیفی سازی جریان تولید و بالندگی صنعت و نیز افزایش دانش عملی کارگران از سوی دستگاه های مرتبط تهیه و ارائه شود.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهوری به گیلان اعتبارات قابل توجهی به حوزه صنعت اختصاص یافت که با استفاده موثر از آن، می توان واحدهای تولیدی راکد را فعال کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیشتر در فراخوانی از همه گیلانیان مقیم خارج از کشور و دیگر استان ها که توانمندی سرمایه گذاری در حوزه صنعت را دارند، دعوت کرده ام؛ وحدت و هم افزایی را عاملی نیل به موفقیت و امیدآفرینی در جامعه و همگرایی را مولفه ای در مسیر دستیابی به توسعه بیان داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه