الحاق شناور در ناوگان شمال و جنوب نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش حضور نیروی دریایی در آب‌های بین المللی را حضوری مقتدرانه برشمرد و گفت: در سال جاری ۳ برنامه دریانوردی طولانی مدت در دستور کار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و شناورهایی در ناوگان شمال و جنوب به ناوگان این نیرو الحاق می‌شود.

الحاق شناور در ناوگان شمال و جنوب نیروی دریایی ارتش

به گزارش ۸دی، عصر پنجشنبه و در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان محفل انسی با قرآن در مسجد پیامبر اعظم (ص) ناوگان شمال نیروی دریایی برگزار شد. فرمانده ناوگان شمال در این مراسم با تبریک فرا رسیدن سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در شهرستان انزلی تعامل خوبی بین نیروی دریایی و مسئولان شهرستان برقرار است.

محفل انس با قرآن در ناوگان شمال نداجا برگزار شد

ناخدا یکم عرشه و ستاد حمیدرضا سعادت افزود: برگزاری مستمر دوره‌های فرهنگی و آموزشی، استمرار کمک‌های مومنانه در قالب طرح مواسات و توزیع آن در بین نیازمندان و اجرای طرح تنویر برای کارکنان پایور از جمله برنامه‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان در ناوگان شمال است.

فرمانده ناوگان شمال ادامه داد: اجرای طرح مدرسه مهدویت ویژه مربیان و اساتید قرآنی، برگزاری ۷۰ کلاس قرآن در ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی مختلف در بین خانواده‌های پرسنل ناوگان شمال از دیگر برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این ماه مبارک است.

ناخدا یکم سعادت به کسب افتخارات مختلف در مسابقات قرآنی پرسنل و خانواده ناوگان شمال در مسابقات استانی و ملی قرآنی اشاره و اظهار کرد: کسب مقام اول در رشته حفظ ۱۵ جز و ۱۰ جز قران کریم در بین پرسنل نداجا و همچنین کسب مقام دوم حفظ ۱۰ جز در بین نیروهای مسلح کشور از جمله این افتخارات است. مقام نخست تفسیر قرآن کریم خواهران شاغل نداجا و مقام دوم تفسیر قرآن خواهران آجا نیز توسط پرسنل منطقه چهارم دریایی کسب شد.

https://media.mehrnews.com/d/2022/04/14/3/4117900.jpg

دریادار شهرام ایرانی در حاشیه برگزاری محفل انسی با قرآن بیان کرد: یکی از برنامه‌های در دستور کار نیروی دریایی ارتش توسعه برنامه‌های فرهنگی و تقویت فرهنگ قرآنی در بین کارکنان به ویژه خانواده‌های پرسنل و فرزندان آنان است.

وی در ادامه افزود: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی طرح‌های مختلفی برنامه ریزی شد و پرسنل نداجا توانستند مقام‌های شایسته ای را در سطح ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران کسب کنند. با توجه به شرایط نیروی دریایی ارتش، محدوده عملیاتی این نیرو بیشتر در آب‌های بین المللی و خارج از مرزهای ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش حضور نیروی دریایی در آب‌های بین المللی را حضوری مقتدرانه برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری شناورهایی در ناوگان شمال و جنوب به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.

این مسئول با اشاره به دعوت از سایر کشورها برای انجام عملیات آموزشی و انجام تمرینات نظامی در سواحل جنوب شرقی کشور به صورت مرکب و مشترک در ۲ مرحله، گفت: حضور اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش‌ها و تمرینات مرکب در سایر کشورها با ناوشکن تمام ایرانی دنا و حضور در رزمایش مرکب آی اف ایکس ۲۰۲۲ و همچنین حضور در بندر گوا کشور هندوستان به عنوان یکی از پنج کشوری که با شناورهای خود به عرصه آمده بود بیانگر اهتمام نیروی دریایی در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور مقتدرانه در آب‌های بین‌المللی و دوردست است.

امیر ایرانی بیان کرد: در سال جاری ۳ برنامه دریانوردی طولانی مدت در دستور کار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه