احیا و تقویت انجمن های هنری سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان احیا و تقویت انجمن‌های هنری را سیاست این اداره کل در سال جاری اعلام کرد و گفت: در سال جاری رویدادهای فرهنگی هنری رونق تازه‌ای گرفته و هر روز بالغ بر ۲۵ فعالیت هنری در سراسر استان برگزار می‌شود.

احیا و تقویت انجمن های هنری سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است

به گزارش ۸دی،رضا ثقتی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه همایش استانی خوشنویسی و تذهیب «مشق آیه‌ها» به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با قدردانی از دست اندرکاران برپایی این محفل نورانی در ماه بهار قرآن گفت: با توجه به سیاست تمرکز زدایی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امسال این همایش استانی به عنوان رویداد بزرگ قرآنی در چهار شهر لاهیجان، رضوانشهر، انزلی و رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان فقط رشت نیست و فعالیت‌های فرهنگی هنری باید در همه شهرستان‌ها تسریع یابد افزود: هنرمندان سراسر گیلان که بسیاری از آنان به‌لحاظ درجه هنری در جایگاه کشوری قرار دارند اما ساکن رشت نیستند، در این سیاست تمرکززدایی به جامعه شناسانده می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه فرهنگی استان اظهارداشت: با حضور در شهرستان‌ها و بیان نواقص می‌توانیم بخشی از این مشکلات را با مشارکت مسئولان شهرستانی رفع کنیم.

ثقتی با بیان اینکه امسال و در آغاز قرن جدید برنامه‌های فرهنگی و هنری را با ظرفیت بالای استانی و مشارکت هنرمندان برگزار می‌کنیم اظهارداشت: بعد از دو سال و اندی از شیوع کرونا شاهدیم که رویدادهای فرهنگی هنری رونق تازه‌ای گرفته و هر روز بالغ بر ۲۵ فعالیت هنری در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی احیا و تقویت انجمن‌های هنری را سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سال جاری اعلام کرد و با تاکید بر اینکه با احیا انجمن‌ها، سیاست پیشرانی مردم شکل می‌گیرد تصریح کرد: معاونتی موفق است که بتواند از قدرت و ظرفیت هنرمندان و مردم در برگزاری برنامه‌ها بهره‌مند شود. اگر اداره‌ای نتواند انجمن‌های خود را احیا کرده و در برنامه‌ها مشارکت دهد، پویایی خود را از دست می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقویت و پویایی انجمن‌های هنری را در گرو ارتباط ارشاد اسلامی با هنرمندان دانست و ابراز کرد: انجمن خوشنویسی که ارشد انجمن‌هاست، ریشه قوی ایرانی، اسلامی دارد و ضابطه‌مندترین و منظم‌ترین انجمن است.

وی بر حضور جوان‌ها در انجمن‌های هنری جهت انتقال هنر ایرانی اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: با ارائه آموزش‌های مختلف و نیم بها جوانان را به سوی هنر بکشانیم.

ثقتی در پایان خاطرنشان ساخت: ابزار هنر رساترین، والاترین و اثرگذارترین ابزاری است که می‌تواند انتقال دهنده ارزش‌های اسلامی، ایرانی و انسانی باشد و هنرمندان به این زیور آراسته هستند.

در پایان این مراسم از هنرمندان حاضر در «مشق آیه‌ها» به میزبانی شهرستان لاهیجان که میزبان هنرمندان شهرهای همجوار خود نیز بود، تجلیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه