مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در نشست خبری: 

رسانه ها با فرهنگ سازی در کاهش التهاب خانواده ها از حضوری شدن مدارس کمک کنند/ تأکید بر جوان گرایی در تصدی مدیریت ها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر جوان گرایی در آموزش و پرورش، تصریح کرد: این مسئله دلیل بر اینکه از تحربه افراد خبره استفاده نکنیم نمی شود اما معدل سنی در مجموعه مدیریتی ام پایین تر از دوره های پیشین خواهد بود.

رسانه ها با فرهنگ سازی در کاهش التهاب خانواده ها از حضوری شدن مدارس کمک کنند/ تأکید بر جوان گرایی در تصدی مدیریت ها

به گزارش خبرنگار هشت دی، “محمد فائزی” مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت فرهنگ تعلیم و تربیت با بیان اینکه نقش رسانه، نقش مهم و کمک کننده برای جا انداختن توسعه و ترویج گفتمان فرهنگی است، اظهار کرد: اگر در کارهای فرهنگی و ضد فرهنگی، ضعیف عمل کنیم باختیم و ناگزیر به هم افزایی هستیم.

وی با تشریح برنامه های آموزش و پرورش در هفته بزرگداشت مقام معلم به اهمیت معرفی حوزه عملکرد معلمان در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: باید از این دستگاه عظیم مطالبه داشته باشیم. در حوزه آموزش در فضای مجازی بسیاری از دانش آموزان با مشاوره معلمان صاحب گوشی و امکانات شدند و در برخی مدارس مجمع خیریه تشکیل شد. این اقدامات خودجوش برای دیده شدن نیازمند به ظرفیت رسانه ای است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه جلوه های ایثار معلمان کم نیست، ادامه داد: در فرازهای رفتار معلمان، معلمی یعنی مادری و پدری کردن و دانش آموز را مثل فرزند خود دوست داشتن.

فائزی با اشاره به نقش و هنر رسانه اظهار کرد: مطالبه را از جامعه فرهنگی بالا ببریم، این کار به فرهنگ سازی و جریان سازی کمک می کند.

وی با تشریح جایگاه عدالت در عرصه های مدیریتی بیان کرد: دیدن اولویت ها مثل توزیع نیروی انسانی در مناطق مختلف، عدل یعنی هر چیز سرجای خودش قرار بگیرد و معلم متعهد است به خدمت گذاری. ما ویترین جامعه هستیم و باید این پاکیزگی را به رخ کشید که اگر خلاف آن عمل شود از دستگاه های دیگر، انتظار نداشته باشید.

معدل سنی در مجموعه مدیریتی ام پایین تر از دوره های پیشین خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر جوان گرایی در آموزش و پرورش، تصریح کرد: این مسئله دلیل بر اینکه از تحربه افراد خبره استفاده نکنیم نمی شود اما معدل سنی در مجموعه مدیریتی ام پایین تر از دوره های پیشین خواهد بود.

وی تصریح کرد: انگیزه، انرژی، شور و نشاطی در جوانان وجود دارد که استفاده از این ظرفیت در راستای تربیت مدیران آینده کشور مؤثر است.

معیار انتخاب افراد در تصدی مدیریت ها غلبه وجه فرهنگی بر سایر ویژگی ها است

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان یکی از معیار های تشخیص افراد برای تصدی مدیریت در سازمان، غلبه وجه فرهنگی بر دیگر زوایای شخصیتی افراد است، تصریح کرد: باید افراد خدوم و وفادار به ارزش ها و آرمان های انقلاب، تصدی جایگاه ها را عهده دار شوند و بنده این مسئله را جریانی و سیاسی نمی بینم اما مادام که افراد وفادار به اصول هستند با هر ذوق و سلیقه می توانند مورد استفاده باشند.

فائزی با تاکید بر اهمیت جایگاه “فرهنگ” با بیان اینکه اگر فرهنک را سیاسی کنیم چهره زشتی ارائه می دهد این در حالی است که فرهنگی شدن هر چیز به قدر و قیمتش می افزاید، گفت: تلاش خواهیم کرد با همراهی شما ضلع فرهنگی ارزش ها را بالا ببریم. هرکس خواهان هویت است باید به فرهنگ نزدیک شود.

وی با اشاره به آسیب های تعطیلی مدارس در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: تعطیلی مدارس، زنجیره ای از آسیب ها مانند افت تحصیلی، پرخاشگری دانش آموزان، افزایش وزن، کاهش مهارت های ارتباطی و افزایش آسیب های چشمی، کاهش فعالیت و بازی های دانش آموزان را به دنبال داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد:حالا که مدارس باز شده کمک کنید تا فارغ از تمام نگرانی ها در این امر فرهنگ سازی شود زیرا ما از تعطیلی ها آسیب می بینیم.

وی افزود: ستاد ملی کرونا بعد از دو سال اعلام بازگشایی مدارس را داده گاهی یک حرکت تشویش زیاد، دودستگی و نگرانی را در مردم ایجاد می کند و اگر پایه تحقیقی دارد باید به مراجع بالادستی ارایه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه رسانه یعنی فرهنگ و کار فرهنگی، با اشاره به نگرانی های برخی والدین از حضوری شدن مدارس، خاطرنشان کرد: در کاهش التهابی که به وجود آمده کمک کنیم.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه