رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان؛

ظرفیت گیلان در عرصه دانش بنیان نیازمند حمایت مسئولان است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه استان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان دارای ظرفیت علمی بسیار خوبی است، بیان کرد: ظرفیت خوب و فراوانی در گیلان و در عرصه دانش بنیان برای اشتغال‌زایی، کار آفرینی و تقویت اقتصاد دانش بنیان وجود دارد که فقط نیازمند حمایت مسئولان است.

ظرفیت گیلان در عرصه دانش بنیان نیازمند حمایت مسئولان است

به گزارش ۸دی، سید جلیل قاسمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از نخبگان علمی می‌تواند بسیار به رشد اقتصادی استان گیلان کمک کند، اظهار کرد: باید فرصت‌های مادی را برای حمایت از نخبگان و مخترعین را در هر شهرستان فراهم شود زیرا انجام این مهم منجر به ایجاد فضای کسب و کارو کارگاهی شده و در راه تحقق آن نقش مراکز رشد بسیار مهم و تأثیر گذار است.

وی با تأکید بر لزوم توجه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی گفت: نامگذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی توسط مقام معظم رهبری حاکی از اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه و پیشرفت کشور است لذا در سال جدید باید شعارها را کنار گذاشته و به کمک جامعه دانش بنیانی آمد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با اشاره به غیرفعال بودن بخش اعظمی از شرکت‌های دانش بنیان در گیلان بیان کرد: اغلب شرکت‌های دانش بنیان در گیلان غیر فعال هستند و شرکت‌های فعال هم با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند که باید به داد آنان رسید.

قاسمی متولی شرکت‌های دانش بنیان را دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: اگرچه متولیان امر دانش بنیان دانشگاه‌ها هستند ولی باید به کمک این قشر علمی آمد به این منظور و برای رفع موانع و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان باید اقدامات عاجل و کارسازی انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه قدس گیلان از هیچ تلاشی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دریغ نمی‌کند، افزود: به منظور حمایت از رشد شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و مخترعین، باید تسهیلات را برای آنان در جهت تقویت و توسعه برنامه‌ریزی کرد و به اجرا در آورد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه استان گیلان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان دارای ظرفیت علمی بسیار خوبی است، بیان کرد: ظرفیت خوب و فراوانی در گیلان و در عرصه دانش بنیان برای اشتغال‌زایی، کار آفرینی و تقویت اقتصاد دانش بنیان وجود دارد که فقط نیازمند حمایت مسؤولان است.

به گفته قاسمی اعتماد به جامعه علمی، دانش بنیان متعهد و علمی و پژوهشگران دلسوز انقلابی توانمند راه حل همه مشکلات در استان است که بر همین اساس مراکز رشد در تمامی شهرستان‌ها ایجاد شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه