۶۳۴ هزار نفر از اردوی مجازی راهیان نور گیلان بازدید کردند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۳۴ هزار و ۸۶۵ نفر بازدید از برنامه‌های مجازی اردوی راهیان نور در بستر شبکه شاد “دانش‌آموزی” این استان انجام شده‌است.

۶۳۴ هزار نفر از اردوی مجازی راهیان نور گیلان بازدید کردند

به گزارش ۸دی،جمیل غریب به مناسبت فرارسیدن هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور با توجه به شرایط کرونایی طی ۲ سال گذشته به صورت مجازی اظهار داشت: سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۹۹ نیز ، ۳۶ هزار و ۳۰۰ نفر بازدید از برنامه های مجازی اردوی راهیان نور در استان گیلان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه بازدید مجازی و بهره‌مندی از برنامه‌های راهیان نور توسط دانش‌آموزان، اولیاء آنان و معلمان انجام گرفت، بیان داشت: روایتگری، طنز، شعرخوانی، سرود و آشنایی با شهید و زیارت مجازی از جبهه‌ها از برنامه‌های راهیان نور مجازی در بستر شاد است.

غریب خاطر نشان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ با ۱۳۰ برنامه و ۱۶۶ فعالیت در رتبه نخست برنامه‌ها و فعالیت ها نسبت به دیگر معاونت و دوائر آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار دارد.

وی راه‌اندازی خط ملی نماد با تلفن ۱۵۷۰ را از جمله اقدامات انجام شده در سال تحصیلی جاری در گیلان نام برد و افزود: این خط تلفن به منظور ساماندهی ارایه خدمات بهنگام، مناسب و موثر روانشناختی، مشاوره‌ای و مددکاری به دانش‌آموزان، اولیاء و کارکنان مدارس به عنوان بخشی از برنامه های نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان اقدام می‌کند.

وی به برنامه‌های طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه کشوری از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در این طرح به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن آگاهی داده می‌شود.

شورای دانش‌آموزی گیلان ۲۲ هزار عضو دارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان در ادامه با تشریح فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی در مدارس اظهار داشت: شورای دانش‌آموزی به عنوان یکی از ارکان مدرسه با ۲۲ هزار و ۴۹۰ عضو در مدارس این استان فعال است.

وی بیان داشت: مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق‌برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها، تقویت اعتماد به نفس، خودباوری، مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی آنان از اهداف تشکیل شورای دانش‌آموزی در مدارس است.

غریب با اشاره به پرسش مهر ۲۲ رییس جمهور اشاره و خاطر نشان کرد: رییس جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی پرسش مهر را در قالب ۲ سوال از دانش‌آموزان‌ پرسید، شعار دولت سیزدهم ایران قوی است؛ ایران قوی چه ویژگی دارد؟ و نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست؟

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در پرسش مهر ۲۲ رییس‌جمهوری در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ ، ۵۶ هزار و ۷۴۷ نفر رشته در مرحله مدرسه ای شرکت کرده‌اند، افزود: دانش آموزان و فرهنگیان باید آثارشان را در قالب شعر، طراحی، داستان کوتاه، تصویرسازی، پوستر، عکاسی و استنداپ کمدی ارایه می‌دادند.

وی با تشریح اهداف تاسیس نهاد امور تربیتی بیان داشت: تحقق اهداف انقلاب اسلامی، کشف استعدادهای دانش‌آموزان و مبارزه با افکار الحادی “که بعد در برابر نهاجم فرهنگی تعریف شد” از اهداف تاسیس نهاد امور تربیتی است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه