آیت‌الله فلاحتی در دیدار معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور:

ضرورت بازنگری در آیین‌نامه‌های دیوان محاسبات/ جلوی زیاده‌خواهی برخی رجال سیاسی را بگیرید

نماینده ولی فقیه در گیلان بازرسی، نظارت و پیگیری نظارت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را اثرگذار عنوان کرد و گفت: در برابر زیاده‌خواهی برخی رجال سیاسی ایستادگی کنید و مجاهدانه در تمام عرصه‌ها نظارت جدی داشته باشید.

ضرورت بازنگری در آیین‌نامه‌های دیوان محاسبات/ جلوی زیاده‌خواهی برخی رجال سیاسی را بگیرید

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار محمدعلی زهره‌ای، معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه با آمدن “بذرپاش” روزنه امید خوبی برای کاسته شدن مشکلات انباشته شده از گذشته ایجاد شده است، اظهار کرد: امیدواریم برای رسیدن به اهداف موفق باشید.

وی به وجود منابع انسانی توانمند داخلی اشاره کرد و افزود: منابع انسانی جمهوری اسلامی ایران را قابل مقایسه با دیگر کشورها نمی‌دانیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وجود زیرساخت لازم در عرصه‌های مختلف سبب موفقیت کشورهای پیشرفته شده است، تصریح کرد: مسئولان در کشورهای پیشرفته براساس زیرساخت‌های ایجاد شده حرکت می‌کنند و در این راستا ریزش‌ها کم است.

آیت‌الله فلاحتی بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در تراز نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: هنوز زیرساخت‌های کشور مانند شهرداری‌ها و شوراهای شهر انسجام لازم را ندارد.

وی خواستار بازنگری آیین‌نامه‌های دیوان محاسبات در زمینه نظارت شد و بیان کرد: با وجود انباشت دستگاه‌های مختلف نظارتی بازهم پرتی داریم بنابراین می‌طلبد تمام سازمان‌های نظارتی در زیرساخت‌ها و ضوابط خود بازنگری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بازرسی، نظارت و پیگیری نظارت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها اثرگذار است، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات چشم نظام در همه ابعاد است.

آیت‌الله فلاحتی، برخی قوانین کشور را کهنه و نیازمند بازنگری ذکر کرد و یادآور شد: نمایندگان مجلس عاقلانه، هوشمندانه و جامعه‌نگر قوانین ماندگار را به تصویب برسانند.

وی با تاکید بر حضور میدانی مردم در تمام عرصه‌ها، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها برای ورود مردم در میدان فراهم شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

امام جمعه رشت، انقلابی عمل کردن را رویکرد دولت جدید عنوان کرد و افزود: در برابر زیاده‌خواهی برخی رجال سیاسی ایستادگی کنید و مجاهدانه در تمام عرصه‌ها نظارت جدی داشته باشید.

۱۱ هزار میلیارد تومان بهره مالکانه معادن به خزانه کشور برگشت

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور نیز در دیدار مذکور به رویکرد جدید این دیوان اشاره کرد و گفت: تغییر از روند روزمرگی، رویکرد دیوان محاسبات است تا در فضایی جدید با مدیران اجرایی همراهی داشته باشد.

محمدعلی زهره‌ای با اشاره به اینکه سفرهای استانی دومین رویکرد دیوان محاسبات کشور است، بیان کرد: سفرهای استانی به منظور استفاده از فکر و نظر مسئولان و مدیران استان‌ها صورت می‌گیرد و تاکنون به ۲۲ استان کشور سفر داشتیم ضمن اینکه تلاش می‌شود تا قبل از ماه رمضان دور نخست این سفرها را به اتمام برسانیم.

وی، «ارتباط با مردم» را از رویکردهای جدید دیوان محاسبات برشمرد و افزود: سامانه ۱۹۸ در راستای ارتباط با مردم در دیوان محاسبات راه‌اندازی شده و در پنج ماه سال جاری تعداد ۷۰ هزار تماس داشتیم که توسط افراد نخبه پاسخ داده شده است.

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه نگاه ما این است مردم مشکلات را می‌دانند و می‌توانند راهکار ارائه دهند، تصریح کرد: خوشحالیم با مردم ارتباط برقرار کردیم.

زهره‌ای، دیدار هفتگی با وزرا و معاونان وزرا را از جمله رویکردهای دیوان محاسبات خواند و گفت: ملاقات با مسئولان می‌تواند در اصلاح مسیر اثرگذار باشد.

وی از تشکیل مجمع مالی اداری معاونان اجرایی کشور در دیوان محاسبات خبر داد و اظهار کرد: تا قبل از سال جدید نخستین جلسه مجمع مالی اداری معاونان اجرایی کشور را برگزار می‌کنیم و در تلاش هستیم سالانه ۱۲ جلسه برگزار شود.

معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه نظارت‌ها موجب شده بخشی از هزینه‌ها به خزانه برگشت داده شود، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با نظارت دیوان محاسبات مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان بهره مالکانه معادن به خزانه کشور برگشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه