"حسین بهمنش در نشست "رویارویی بزرگ":

کژتابی نگرشی محصول کشورهای استعماری است/ باید نگاه به غرب اصلاح شود

“بهمنش” پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه باید نگاه به غرب اصلاح شود تا گام دوم انقلاب را به خوبی طی کنیم خاطرنشان کرد: چنانچه این کژتابی ذهنی و نگرشی اصلاح نشود نمیتوانیم از زاویه درست به ظرفیت های خود نگاه کنیم.

کژتابی نگرشی محصول کشورهای استعماری است/ باید نگاه به غرب اصلاح شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، “حسین بهمنش” استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ تحولات سیاسی انقلاب اسلامی نیز در نشست تخصصی رویارویی بزرگ ایران و گفتمان قدرت در اقیانوس هند، آرام و اطلس که در تالار مرکزی رشت برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهمترین مواردی که استعمارگران در چند قرن اخیر بر جوامع تحمیل کردند کژتابی دید و نگرش است، اظهار کرد: مخاطبین استعمارگران و جوامع مستعمره به خود و دنیا کژتابی نگرشی دارند که نتیحه آن این است افراد جامعه، خود را از دید غربی ها نگاه می‌کنند و ظرفیت خود را از دید دیگری می سنجند.

وی افزود: کژتابی منجر به انحراف جامعه و عدم استفاده از ظرفیت ها و فشل شدن جامعه شده و جهان را نیز به این فشل شدن مبتلا می‌کند.

بهمنش ادامه داد: این موضوع به یک ذهنیت در چند قرن اخیر تبدیل شده و بسیاری از کسانی که در سطوح کلاسیک نیز درس خواندند با ذهن غربی به جهان نگاه می‌کنند.

این استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید نگاه به غرب اصلاح شود تا گام دوم انقلاب را به خوبی طی کنیم خاطرنشان کرد: چنانچه این کژتابی ذهنی و نگرشی اصلاح نشود نمیتوانیم از زاویه درست به ظرفیت های خود نگاه کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه