آزاد‌سازی اراضی ملی در آستانه اشرفیه

طبق اعلام فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه، بیش از ۲۸۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در یکی از روستاهای این شهرستان رفع تصرف شد.

آزاد‌سازی اراضی ملی در آستانه اشرفیه

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه زمین‌خواری، تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی است و جرم محسوب می‌شود اظهار کرد: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال بسیار مؤثر است.

وی در ادامه به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند. در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، یک نفر ۲۸۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار، فنس و بلوک محصور و داخل آن اقدام به ساخت کومه و کاشت درختان کرده ‌است.

سرهنگ “سیدمهدی نجفی‌پور” از معرفی متهم ۴۳ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند. با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر عزم راسخ مجموعه انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری و متصرفان اراضی ملی خاطرنشان کرد: پلیس با سودجویان این عرصه به صورت قانونی برخورد می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه