نقض حریم شخصی بیماران زن در یکی از بیمارستان های خصوصی رشت

همسر بیمار بستری شده در یکی از بیمارستان های خصوصی رشت از عدم رعایت حریم شخصی بیماران در این بیمارستان به شدت گلایه کرد و خواستار ورود نیروهای نظارتی استان جهت توجه به رعایت مسائل شرعی در بیمارستان ها شد.

نقض حریم شخصی بیماران زن در یکی از بیمارستان های خصوصی رشت

همسر یک بیمار کلیوی که برای درمان در یکی از بیمارستان های خصوصی رشت بستری شده در گفت‌وگو با خبرنگار هشت دی، گفت: به توصیه پزشک سه شنبه گذشته برای درمان بیماری کلیوی همسرم به یکی از بیمارستان های خصوصی رشت مراجعه کردیم.

وی افزود: هنگامی که همسرم وارد اتاق عمل شد، بنده در ورودی اتاق عمل بودم که متوجه شدم بیماران زنی که از اتاق عمل خارج می‌شوند تا به بخش منتقل شوند بدون کاور هستند و تنها یک پتو بر روی آنها کشیده شده و گاهی هم پتو از روی بدن بیماران کنار می رفت.

همسر این بیمار کلیوی ادامه داد: برای اینکه این اتفاق برای همسرم پیش نیاید درخواست کردم خواهرم تا ورودی اتاق عمل برود و اجازه ندهد این وضعیت رخ دهد اما وقتی خواهرم تا اتاق عمل رفت متوجه شد همسر من نیز بدون کاور است و او را هم بدون پوشش مورد عمل جراحی قرار داده اند. در همین حال و در حالی که چند مرد هم در حال ورود به اتاق عمل بودند یکی از کارکنان در حال کنار زدن پتوی روی همسرم بود که بر افروخته شدم و به او گفتم چکار می کنید؟ چرا همسرم بدون لباس گان و کاور است. آن خانم می‌گفت کاورش خونی بود و داریم تعویض می کنیم، این در حالی بود که اصلا زمان عمل، همسرم بدون کاور بوده است ضمن اینکه کاور خونی را در بخش تعویض می کنند.

وی افزود: ابتدا تصور بنده این بود که بیماران قبلی، به دلیل نوع سخت عمل جراحی، امکان استفاده از کاور و پوشش را نداشته اند اما با دیدن وضعیت همسرم، مطمئن شدم این اتفاق از روی بی مبالاتی و عدم توجه رخ داده است.

همسر این بیمار کلیوی تاکید کرد: بلافاصله موضوع را با مسئولان امنیتی بیمارستان مطرح کردم و همچنین با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع صورتجلسه شد. بعد از این، مسئولان بیمارستان می گفتند اشتباهی صورت گرفته است و شما کوتاه بیایید. از فردای این روز هم آدم فرستادند که بنده از پیگیری موضوع صرف نظر کنم.

وی ادامه داد: مدیرعامل بیمارستان مذکور هم اهمال کارکنان بیمارستان را قبول کرد و گفت پرسنل بیمارستان اشتباه کرده‌اند. اما متاسفانه بعد از آن، از سوی مسئولان بیمارستان، برای سر پوش گذاشتن واقعه، تلاش زیادی انجام شد و حتی به برخی به دروغ گفته بودند چون من نمی‌خواستم پول عمل جراحی را پرداخت کنم این حرف‌ها را می‌زنم.

همسر بیمار کلیوی بستری شده در یکی از بیمارستان های خصوصی رشت، تاکید کرد: تمام پول عمل جراحی همسرم ۸ میلیون تومان شد و اجازه ندادم برای این صورت حساب، هیچ تخفیفی به من بدهند.

وی ادامه داد: از سوی حراست دانشگاه علوم پزشکی، سه مرحله بازرس برای بررسی این موضوع فرستاده شد اما می گویند برای پیگیری کار باید روال اداری آن طی شود و برخورد با خاطیان ممکن است مقداری طول بکشد.

همسر این بیمار در پایان خاطر نشان کرد: بنده از طریق ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین از طریق نیروهای امنیتی و از طریق دستگاه قضایی پیگیر این پرونده خواهم بود. ضمن اینکه از ائمه جمعه استان می خواهم درباره این موضوع مطالبه گری کنند و از علوم پزشکی بخواهند مسائل شرعی را در بیمارستان‌ها رعایت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه