"روح الله منعم" کارشناس سیاسی در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

ایران؛ مستحکم ترین کشور در نظام بین الملل به لحاظ شاخصه های سیاسی، نظامی و امنیتی / انقلاب اسلامی سیال و پیش رونده است

“روح الله منعم” کارشناس سیاسی، گفت: شاخصه یک مدیر موفق در نظام جمهوری اسلامی، انقلابی گری، کار جهادی، امید آفرینی، انگیزه و تلاش برای کار، پیش روندگی و خستگی ناپذیری اوست که اگر در بدنه دولت ها و ساختار حکمرانی این اتفاق بیافتد ما می توانیم به اهداف عالی نظام که تمدن نوین ایرانی اسلامی است، برسیم.

ایران؛ مستحکم ترین کشور در نظام بین الملل به لحاظ شاخصه های سیاسی، نظامی و امنیتی / انقلاب اسلامی سیال و پیش رونده است

“روح الله منعم” استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، اظهار کرد: امروزه شبکه های فارسی زبان ماهواره ای یک پروپاگاندای تبلیغاتی گسترده توسط پول های سعودی ها، اماراتی ها، صهیونیست ها و CIA برای پررنگ سازی چند واقعه تاریخی راه انداخته اند.

وی با اشاره به دوره اول و دوم پهلوی و رخدادها در فاصله زمانی ۱۳۰۵ تا ۱۳۵۷ تصریح کرد: در دوره پهلوی اول و دوم، کشور را در مسیر عدم استقلال سیاسی و ملی قرار دادند. رای و تصمیم گیری واحد از سوی ملت وجود نداشت. پهلوی اول بعد از ۱۵سال پادشاهی و ۲۰ سال حاکمیت بدون هیچ اراده ای خلع می شود چون شوروی، امریکایی ها و انگلیسی ها تصمیم به برکناری اش گرفتند چون با وجود حمایت هایشان پهلوی اول تمایل به هیتلر و المان در جنگ جهانی دوم پیدا کرد و اگر استقلال سیاسی داشتیم این اتفاق نمی افتاد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: پهلوی دوم که جوانی ۲۰ ساله بود و در سوییس زندگی کرده و فاقد روحیه سیاسی و مقاومت است و با روحیات ایران آشنا نبود، از باور ها و عقاید اطلاعی ندارد، از ایران دور بوده و سبک زندگی ایرانی ها را نمی داند و از شوروی، امریکایی ها و انگلیسی ها وحشت دارد توسط آنان بهترین گزینه برای مسند حکومت ایران شناخته شد.

منعم با اشاره به عدم استقلال سیاسی کشور در خلع دولت دکتر مصدق اظهار کرد: طراحی این پروژه از انگلیسی ها و اجرای آن با آمریکایی ها بود. آمریکا و انگلیس تصمیم می گیرند که دولت ملی دکتر مصدق نباشد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۶ هر آنچه صورت می گرفت بدون در نظرگرفتن مصلحت عامه و سبک زندگی مردم و بدون توجه به باورها و اعتقادات و اندیشه های ملی مذهبی آنان بوده و نسخه آمریکایی ها برای کشور بود.

منعم با اشاره به اجرای طرح اصلاحات ارضی، گفت: شاه می خواست زمین های بزرگ را از دست اربابان بگیرد و به کشاورزان بدهد و شعار می داد و می گفت روحانیت مخالف هستند این در حالی است که قرار بر این بود که کشاورزی در ایران به صنعتی خودکفا تبدیل شود و محصولات کشاورزی متنوع تولید شود ولی با این اقدام و به واسطه عدم استقلال سیاسی، کشاورزی روز به روز کم رونق تر شد. افتخار دولت هویدا این بود که ایران تبدیل به مصرف کننده کالاهای وارداتی شده است و کالاهای درجه یک به ایرانی ها می دهیم اما بخش اعظمی از کشاورزی به دلیل به صرفه نبودن کشاورزی و تولید، از روستاها به شهرها کوچ کردند. این اتفاقات سبب کوچ روستاییان به حاشیه شهر شد.

وی اضافه کرد: یکی از عناصر فعال در پیروزی انقلاب همین روستاییان حاشیه نشین شهرها بودند که جز طبقه پایین و متوسط شهر محسوب می شدند. شاه با این کار، زاغه نشینی را رواج داد و اگر استقلال سیاسی داشتیم هیچ گاه رییس و شاه مملکت چنین تصمیمی نمی گرفت.

جمهوری اسلامی با وجود تمام هجمه ها به لحاظ سیاسی مستقل است

این کارشناس روابط بین الملل با اظهار به اینکه امروز جمهوری اسلامی با وجود تمام هجمه های سخت افزارانه و نرم افزارانه به لحاظ سیاسی مستقل است، خاطر نشان کرد: نظام بین الملل و کسانی که در این عرصه دارای قدرت هستند اعتراف کردند که ما نمی توانیم روی نگاه و نظر جمهوری اسلامی ایران، اراده مان را تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای یک پیشرفت همه جانبه و متعالی، دارای برنامه است. این نظام بی بدیل و نمونه است. مدل حکومتی کشور پس از انقلاب با اقتباس از الگوی علوی و دینی، کارکردش در دنیا نظیر نداشته نه تحت تاثیر غربی ها بود و نه شرقی ها و ما مدلی خاص بودیم که آزمون و خطا در آن طبیعی است.

ایران؛ مستحکم ترین کشور در نظام بین الملل به لحاظ شاخصه های سیاسی، نظامی و امنیتی

منعم با بیان اینکه امروز پس از ۴۳ سال به لحاظ شاخصه های سیاسی، نظامی و امنیتی جز مستحکم ترین کشورهای آسیا و بین الملل هستیم، تصریح کرد: قدرت سیاسی، نظامی و امنیتی ما بالاست به طور مثال در هشت سال جنگ تحمیلی، در هجمه های گسترده آمریکایی ها در طول این ۴۳ سال، ایران از همه این موارد، سربلند بیرون آمد. انقلاب یک گام اساسی را در اثبات خودش انجام داد و مستقر شد و به واسطه انقلاب یک ساخت سیاسی ایجاد شد که با این ساخت، دولت جمهوری اسلامی ایران مستقر شد.

وی با اشاره به تحقق الگوی اسلامی-ایرانی گفت: در جهت تمدن سازی باید بتوان ارزش ها و معیارها را در کشور ساری و جاری کرد. انقلاب اسلامی تمام شدنی و ایستا نیست، انقلاب اسلامی سیال و پیش رونده است و در حال باز تولید و رویش است علی رغم ریزش هایی که دارد. این انقلاب سیال و پیشرونده به یکباره نمی تواند به اهدافش برسد. برای رسیدن به افق عالی باید برنامه، شاخص و مدل داشته باشد که این شاخص همان تمدن نوین اسلامی است. ما از تمدن سازی به شاکله سیاسی، نظامی و امنیتی رسیدیم.

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد اظهار کرد: رهبر انقلاب از سال ۸۰ دولت ها و مجالس را به سمت و سویی هدایت کردند که بر تولید، سرمایه گذاری و اقتصاد بسیار حساس باشند. ایشان در سال های متمادی به طور مستقیم و غیر مستقیم مسائل اقتصادی، تولید، کارآفرینی، رفع موانع تولید، توجه به تولید داخل، توجه به صادر کنندگان و واردکنندگان و تولید علم و دانش و تکنیک اصرار ویژه داشتند. ولی دولت ها و مجلس ها آنچنان که باید و شاید در تراز اندیشه های مقام معظم رهبری نتوانستند کاری کنند و برخی دولت ها آنرا اجرایی و عملیاتی نکردند.

منعم با بیان اینکه ما باید مسیریابی و جهت یابی مان در مسیر انقلاب باشد تصریح کرد: شاخصه یک مدیر موفق در نظام جمهوری اسلامی، انقلابی گری، کار جهادی، امید آفرینی، انگیزه و تلاش برای کار، پیش روندگی و خستگی ناپذیری اوست که اگر در بدنه دولت ها و ساختار حکمرانی این اتفاق بیافتد ما می توانیم به اهداف عالی نظام که تمدن نوین ایرانی اسلامی است برسیم.

وی تصریح کرد: ایران یک مدل جدید و روزآمد است که با وجود گذشت ۴۳ سال از عمر آن، در نظام سازی طولانی نیست، در چهار دهه وقت لازم وجود نداشته که به اهداف عالی برسیم ما مدلی خاص هستیم نه مدل غربی و لیبرال و نه شرقی و کمونیسم. تفکر و مبنای جمهوری اسلامی استقلال طلبی، آزادی خواهی، آرمان گرایی، توجه به آموزه های دینی و ملی است که ترکیب آن همان سبک زندگی اسلامی است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به هجمه های تبلیغاتی و رسانه ای دشمن، اظهار کرد: وقتی برای کشورهای منطقه تبدیل به یک الگو و شاخص می شوی این امر طبیعی است. تمام هم و غم آمریکا پس از انقلاب این بود که ایران از داخل متلاشی شود و تمام تلاششان بر این بود که فرهنگ، کار، نظم، انضباط، قانون پذیری، تاسی از اسلام، قرآن و رهبری متزلزل شود. بدبینی، سیاه نمایی، تاریک اندیشی، عدم توجه به آینده، منزوی شدن و متلاشی سازی قومی و فرهنگی در ایران اتفاق بیافتد. یک هجمه عظیم و گسترده تبلیغی و روانی را علیه ایران پیاده کردند که این روند تا به امروز ادامه داشته است تا نمادسازی و الگوسازی ایران را از درون خنثی کند.

وی گفت: کم‌ کاری ها، سوء نیت ها و ضعف ها به این روند کمک کرده که در بعضی دولت ها دیدیم که خودشان به دلیل عدم اعتقاد راسخ به مبانی جمهوری اسلامی در تراز آرمان و ارزش ها فعالیت نکردند که اگر انجام می شد بخشی از مشکلات امروز کشور به وقوع نمی پیوست و در بعضی موارد، افسار گسیخته نمی شد.

رویش های نسل جدید در گام دوم انقلاب

این کارشناس روابط بین الملل با تاکید بر اینکه در طول مسیر دارای ریزش بودیم بیان کرد: رویش های نسل جدید گام دومی که در عرصه های مختلف حضور می یابند کارهای بزرگی انجام می دهند، از جمله اقدامات تاثیرگذار بچه های جهادی در وضعیت کرونا و واکسیناسیون علی رغم‌ تمام فشارها و تهدیدها. اقداماتی که در حاشیه روستاها انجام می گیرد، کمک مومنانه، نهضت خانه سازی روستایی، اقدامات مبارک مجموعه های خیریه جهادی و پوست اندازی مدیریتی در کشور با حضور نیروهای جوان پای کار دیندار انقلابی در عرصه مدیریتی کشور که نوید بخش دوران تاثیرگذار در انقلاب خواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نقشه راه واحد، باز تولید جدید از آموزه های انقلاب در قالب بیانیه گام دوم انقلاب است که از سال ۹۷ منتشر شد. ما نیازمند کار جهادی، روحیه انقلابی، عنصر جوانی به معنی داشتن انگیزه، ممارست و جدیت در کار، داشتن نقشه راه، دوری جستن از کارهای هیجانی و کلیشه ای و رسیدن به همسویی و هم صدایی در شبکه گسترده نیروهای انقلابی هستیم که حلاوت و اندیشه های انقلابی را بتواند در ساختار مدیریتی در زندگی مردم به وجود بیاورد.

منعم با بیان اینکه ما باید مسیریابی و جهت یابی مان در مسیر انقلاب باشد تصریح کرد: شاخصه یک مدیر موفق در نظام جمهوری اسلامی، انقلابی گری، کار جهادی، امید آفرینی، انگیزه و تلاش برای کار، پیشروندگی و خستگی ناپذیری اوست که اگر در بدنه دولت ها و ساختار حکمرانی این اتفاق بیافتد ما می توانیم به اهداف عالی نظام که تمدن نوین ایرانی اسلامی است برسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه