آقازاده: بحران یمن در سایه گفتگوهای سیاسی داخلی حل می‌شود، نه با جنگ و تجاوزگری بیگانگان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دخالت کشورهای بیگانه به هیچ عنوان نمی تواند به مردم یمن کمک کند، گفت: بدون شک مسائل داخلی یمن باید از طریق گفتگوهای سیاسی میان گروه‌های مختلف این کشور برطرف شود.

آقازاده: بحران یمن در سایه گفتگوهای سیاسی داخلی حل می‌شود، نه با جنگ و تجاوزگری بیگانگان

به گزارش ۸دی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاکید نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بر نقش برجسته ایران در کمک به برقراری صلح در این کشور اظهار کرد: بدون شک مسائل داخلی یمن باید از طریق گفتگوی های سیاسی میان گروه های مختلف این کشور برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دخالت کشورهای بیگانه به هیچ عنوان نمی تواند به مردم یمن کمک کند، افزود: در واقع آمریکایی ها و صهیونیست ها با همراهی سعودی ها و دیگر اعضای ائتلاف عربی مسئله یمن را به سمت پرتگاه سوق دادند از این رو با فاجعه انسانی در این کشور روبرو هستیم.

سیدعلی آقازاده دافساری با تاکید بر اینکه سازمان های بین المللی و حتی سازمان ملل متحد نسبت به جنایات رخ داده در یمن بی تفاوت هستند، ادامه داد: به عبارتی کشورهای مدعی حقوق بشر بر خلاف شعارهایی که سر می دهند با ائتلاف عربی همراهی می کنند لذا شاهد بمباران مردم یمن و کشتار کودکان و زنان بی گناه هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه رفع محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی یکی از مواردی است که می تواند به خروج یمن از بن بست نظامی کمک شایانی کند، گفت: تحقق این مهم نیازمند برقراری آتش بس است و سازمان ملل نیز باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران همواره موضع شفافی برای کمک به برقراری صلح در یمن داشته است اما این موضوع نباید از سوی مقامات سازمان ملل مطرح شود که گویا کشورمان یکی از طرف های درگیر در یمن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه