نماینده رشت و خمام در گفتگو با ۸دی:

رسیدگی به وضعیت پسماند گیلان اولویت اصلی است/ مردم مجبور به کوچ اجباری شده اند

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اولویت بودن معضل پسماند نسبت به مشکلات دیگر در آستانه سفر ریاست جمهوری به گیلان، گفت: معضل پسماند زباله یکی از مشکلاتی است که شهرستان های رشت، تالش، صومعه سرا، انزلی و در واقع کل استان را درگیر کرده است و شیرابه های حاصل از آن علاوه بر آلوده کردن آب رودخانه ها، مردم برخی مناطق را مجبور به کوچ اجباری کرده است.

رسیدگی به وضعیت پسماند گیلان اولویت اصلی است/ مردم مجبور به کوچ اجباری شده اند

محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت و خمام در مجلس در گفتگو با هشت دی با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به گیلان، اظهار کرد: معضل پسماند زباله یکی از مشکلاتی است که شهرستان های رشت، تالش، صومعه سرا، انزلی و در واقع کل استان را درگیر کرده است و شیرابه های حاصل از آن علاوه بر آلوده کردن آب رودخانه ها، مردم برخی مناطق را مجبور به کوچ اجباری کرده است.

وی ادامه داد: زهرابه های سراوان وارد رودخانه های گوهررود و زرجوب شهرستان رشت می شود که بیش از یک سوم جمعیت را در خودش جا داده و فاضلاب های شهری، صنعتی و بیمارستانی به آن وارد می شود.

نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به بازدید اخیر “حاجی بابایی” رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سایت پسماند سراوان که غفلت مسئولین را علت اصلی این مشکل عنوان کرد، گفت: این شیرابه ها، تالاب انزلی را آلوده کرده است در حالی که بخشی از این تالاب در حال خشک شدن است از سوی دیگر این رهاسازی زهرابه ها منجر به کاهش صید و مرگ ماهیان در دریای کاسپین شده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اولویت بودن معضل پسماند نسبت به مشکلات دیگر، گفت: مسائل مرتبط به صنعت پوشش و رشت الکتریک نیز موضوعاتی است که شخص رییس جمهور از آن باخبر بوده و پیگیری برنامه ها و مصوبات سفر قبلی ایشان در قامت ریاست قوه قضاییه به گیلان، در دستور کار قرار می گیرد.

احمدی سنگری تصریح کرد: احیای شرکت ها و کارخانجات ورشکسته و تعطیل و نیمه تعطیل استان گیلان، تکمیل آزادراه رودبار-رشت که ۹ کیلومتر از آن باقی مانده، پیگیری راه اهن رشت – انزلی و رشت – آستارا، تکمیل سدهای نیمه تمام استان، تکمیل و تجهیز بیمارستان ها و تاسیس بیمارستان جنرال در مرکز استان از جمله موضوعاتی است که در سفر رئیس جمهور به گیلان باید مورد بررسی قرار گرفته و استان از مواهب این سفر بهره مند شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه