اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «حدیث باران» در انزلی با معرفی نفرات برتر

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با عنوان ” حدیث باران ” با معرفی نفرات در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی به کار خود پایان داد.

اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «حدیث باران» در انزلی با معرفی نفرات برتر

به گزارش ۸دی،جشنواره “حدیث باران” به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با همکاری شهرداری و شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی با موضوع مذهبی و دفاع مقدس، مقاومت مدافعین‌حرم، سرباز وطن، ایثار و شهادت در روزهای جمعه و شنبه با ۹ اجرا در مکان های سکوی قهرمانان ، بلوار ساحلی و پل تاریخی غازیان برگزار شد.

حدیث باران اولین جشنواره تئاتر خیابانی انزلی است که به صورت استانی برگزار  شد.

جشنواره “حدیث باران “نخستین گام از یک کار فرهنگی هنری است

رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور جشنواره ” حدیث باران” نخستین گام از یک کار فرهنگی هنری دانست و گفت : شهرستان بندرانزلی ظرفیت لازم را در این بخش دارد لذا از مدیریت شهری می خواهم در یک هم افزایی با منطقه آزاد علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری این شهر از همه کسانی که می توانند در این جریان سازی فرهنگی همسویی و همفکری داشته باشند دعوت به عمل آورد .

سامان خلیلیان اظهار داشت : این رویداد اولین گام خود را برداشت و اگر این قدم به درستی ، محکم و استوار شکل گیرد در سالهای آتی می تواند به یک جریان پربار در عرصه های فرهنگی و هنری تبدیل شود .

وی با بیان اینکه از هم اکنون می توانیم برای یک جشنواره ملی برنامه ریزی کنیم ، گفت : در آینده بنابر اقتضای شرایط جغرافیایی انزلی می تواند با مشارکت کشورهای حاشیه خزر این عرصه و پهنه را پربار تر و با افق دید بزرگتری برگزار کند .

وی با تقدیر از همراهی مدیریت شهری انزلی در اجرای این برنامه، تصریح کرد : اگر مسئولان شهری دغدغه فرهنگی نداشته باشند این محافل و برنامه ها برگزار نخواهد شد . قطعا نخستین اقدامات همواره رهرو و افق دید سالیان آتی را روشن می کند تا دیگران راه و مسیر درست خود را بیابند .

زبان هنر فراگیر و گویاست

شهردار انزلی نیز در این آیین زبان هنر را فراگیر و گویا عنوان کرد و افزود : شهرداری انزلی از هنرمندان همه رشته ها استقبال می کند چون آنها در ایجاد شهری پویاتر و شادتر شهرداری را یاری خواهند کرد .

مهدی خیلی با تقدیر از همراهی و حمایت شورای شهر انزلی اظهار داشت: این حرکت بسیار تاثیر گذار بود و این را در بازتاب رفتار و استقبال شهروندان از این برنامه به خوبی می توان دریافت.

در پایان این مراسم نمایش های چهره یار از لنگرود ، گمشدن برای حقیقت از آستانه اشرفیه ،  موج نامه از بندرانزلی و تندیس عشق از رشت آثار برگزیده معرفی شدند. در بخش کارگردانی عبدلله بهادری برای نمایش چهره یار، میلاد حسین زاده برای گمشدن برای حقیقت، سعید ذبیحی و سید هومن میر معنوی برای نمایش های از بندر تا قصر از قصر تا بندر و تندیس عشق مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

فرشته حسنی بازیگر نمایش بازی نامه از بندرانزلی ،  ندا عباسپور بازیگر نمایش چهره یار از لنگرود و ریحانه حسین زاده و سامره عاشوری برای بازی در نمایش های زندگی باهم و زندگی بدون هم و خمپاره ها چشم دارند از رشت و لاهیجان بعنوان بهترین بازیگران زن معرفی شدند.

در بخش بهترین بازیگر مرد نیز میلاد حسین زاده و امید کفشدار جلالی برای بازی در نمایش های گمشدن برای حقیقت از آستانه اشرفیه ، محمد فرح بخش بازیگر موج نامه از بندرانزلی و امیر روانان و سعید ذبیحی بازیگران نمایش های چهره یار و از بندر تا قصراز قصر تا بندر مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند .

داوری این جشنواره بر عهده علی‌اصغر کهن قنبریان از پیشکسوتان تئاتر انزلی و استان گیلان ، محمود فرضی‌نژاد رئیس تئاتر خیابانی استان گیلان و محمدعلی صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان بود .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه