سردار باقرزاده در گلزار شهدای رشت:

لازمه پیوند با شهدا سنخیت با آنان است/ پیروی و اطاعت از ولایت، سفارش موکد شهداست/ “حاج قاسم” مایه قدرت و محبوبیت نظام شد

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه لازمه ارتباط و پیوند با شهدا سنخیت ما با آنان است، گفت: چیزی که می تواند یک ملت را سرپا نگه دارد و در آنها شوق و طراوت ایجاد کند یاد شهداست.

لازمه پیوند با شهدا سنخیت با آنان است/ پیروی و اطاعت از ولایت، سفارش موکد شهداست/ “حاج قاسم” مایه قدرت و محبوبیت نظام شد

به گزارش خبرنگار هشت دی سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گلزار شهدای رشت، اظهار کرد: جلسه میثاق با شهدا یعنی پیمان موکد با شهدا و بر اساس ارتباط با شهدا این پیمانی که منعقد شده بود را محکم تر می کنیم.

وی با بیان اینکه میثاق یعنی رشته پیوند محبت بین ما و شهدا مستحکم شود و راز آن سنخیتی است که از لحاظ روحی با شهدا داریم، گفت: لازمه ارتباط و پیوند با شهدا سنخیت ما با آنان است که باید از این بابت خدا را شکر کنیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خصوصیات شهدا اظهار کرد: عنصر امید در شهدا موج‌ می زد و کسلی و بی رمقی در آنان راه نداشت، در راه خیر و میدان جنگ ناامید نشدند و با وجود اشتیاق به شهادت، عنصر تکلیف را فراموش نکردند.

سردار باقرزاده با بیان اینکه اگر جامعه ای عنصر امید را از دست بدهد دیگر در شرایط سخت پایدار نمی ماند بیان کرد: در جنگ امید از دلهای مردم خارج نشد و مردم به پیروزی امید داشتند و میل به جنگجویی را از دست ندادند بالعکس میل به جنگجویی را در دشمن ایجاد و او را ناامید کردند.

امید ریشه در نگاه توحیدی رزمندگان داشت

وی با بیان اینکه شهدا، احتمال عقلایی می دادند که بالاخره در برابر دشمن پیروز می شوند اضافه کرد: در بحران و شدائد است که انسان ساخته می شود و این امید ریشه در نگاه توحیدی رزمندگان داشت، شهدا موحد بودند و به فضل الهی و وعده پروردگار که نصرت و پیروزی از آن مسلمانان است امید بستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار به اینکه در جامعه ی پس از جنگ، دشمن با هجمه هایش با یک شایعه در فضای مجازی اذهان مردم را بالا و پایین می کند تصریح کرد: القای مطلب و صدور حکم دو خصوصیت فضای مجازی فارغ از صحت یک خبر است و مثل یک شمشیر دولبه عمل می کند. دشمن با جنگ روانی مردم یک ملت را متزلزل می کند و میل به جنگجویی را در بین آنان از یین می برد و شکست را به آنان تحمیل می کند.

رزمندگان با وجود خائنان در جنگ، خود را نباختند

وی با بیان اینکه رزمندگان با وجود خائنان در جنگ، خود را نباختند و همواره در میدان بودند، اظهار کرد: خط استقامت یعنی همه گام ها را در مسیر هدف برداشتن و دست برنداشتن از آن.

سردار باقرزاده با اشاره به کلام رهبر انقلاب که فلسفه وجودی مراسم میثاق با شهداست، تصریح کرد: اهتمام به مجالس شهدا واجب است. چیزی که می تواند یک ملت را سرپا نگه دارد و در آنها شوق و طراوت ایجاد کند یاد شهداست.

وی با اشاره به روحیه توحیدی در شهدا گفت: یکی از چهره های درخشان عرصه توحید، امام راحل بود که گفت: “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند”؛ و جمله هایی مانند”عالم محضر خداست” و “در محضر خدا گناه نکنید”، نگاه توحیدی در عرصه ی اخلاق را در رزمندگان ایجاد می کرد و این نگاه توحیدی مصداق آیه «وما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی»است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تجلی این نگاه توحیدی در “حاج قاسم” اظهار کرد: توحید باوری در شخصیتی مثل “حاج قاسم” چنان دستاوردی دارد که دشمن را مبهوت و دوست را امیدوار کرده است.

وی با اشاره به دو دستاورد بزرگ زحمات و دلاوری های “حاج قاسم” مبنی بر ایجاد قدرت برای جمهوری اسلامی و ایجاد محبوبیت برای نظام و آحاد ملت ایران، تصریح کرد: همه دنیا می دانند که “حاج قاسم” سرباز رهبری است و مکتب “حاج قاسم” در امتداد مکتب امام است.

سردار باقرزاده با بیان اینکه خط شهادت، خط علی(ع) و آل علی(ع) است، خاطرنشان کرد: “حاج قاسم” خود را سرباز این ملت می دانست و محبوبیتش دستاورد سرباز بودن اوست و تمکین و پیروی از امام دلیل دیگر محبوبیتش شد.

وی افزود: پیروی و اطاعت از ولایت، سفارش موکد تمام شهداست، شهدا در قیامت از ما می پرسند که چرا از ولایت اطاعت نکردید؟

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: خودمان را مکلف به تکلیفی باشیم که امام عادل مشخص کردند و باید با شهدا هم سنخ باشیم و پیمان موکد ببندیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه