سردار باقرزاده در رشت:

شهید “سیرت نیا” همیشه در حال روشنگری و گره گشایی از مشکلات خلق بود/ پیشرفت علمی یکی از رسالت هایی است که شهدا بر دوش ما گذاشتند

سردار باقرزاده در چهارمین سالگرد شهادت شهید “سید اسماعیل سیرت نیا” با تأکید بر اینکه اگر می خواهید برای ظهور زمینه سازی کنید باید پیشرفت علمی کنید، گفت: جوانان باید اوج بگیرند زیرا پیشرفت علمی یکی از رسالت هایی است که شهدا بر دوش ما گذاشتند.

شهید “سیرت نیا” همیشه در حال روشنگری و گره گشایی از مشکلات خلق بود/ پیشرفت علمی یکی از رسالت هایی است که شهدا بر دوش ما گذاشتند

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم چهارمین سالگرد شهید اسماعیل سیرت نیا در مهدیه رشت، اظهار کرد: چهل سال از حرکت عظیم ملت ما گذشته و حال میخواهیم گام بعدی را برداریم.

وی با بیان اینکه ما به چشم تیز‌بینی که جلو را ببیند و کاروان را به سلامت از بیابان ها عبور دهد نیاز داریم اذعان کرد: این خصوصیت ولایت فقیه است که می تواند ما را از گرداب ها عبور دهد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ولایت فقیه جایگاه عقلانی دارد ابراز کرد: هنوز عده‌ای دریافت درستی از ولایت فقیه ندارند و قطعا درگام دوم انقلاب نیز همراه خوبی نخواهند بود.

سردار باقرزاده با اشاره انتخابات پیش رو با بیان اینکه مردم باید تکلیف خود را روشن کنند افزود: باید کسانی که تخصص و تعهد دارند و به ولایت فقیه متعهد هستند مسئولیت بگیرند.

وی شیوه و سیرت زندگی شهید اسماعیل سیرت نیا را یک الگو برای جوانان دانست و خاطر نشان کرد: شهید سیرت نیا در پرتو تلاش بسیار به شهید مدافع حرم بودن رسیده است‌.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر توجه به وجه تدینی شهدا در برخورد با زندگی آن ها گفت: یکی از اهداف یادواره های شهدا، توجه دادن جامعه به مسائل اساسی از جمله مسائل دغدغه شهدا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به جای کلمه جاماندگان اربعین، از کلمه مشتاقان اربعین استفاده کنیم بیان کرد: یکی از خصوصیات شهید سیرت‌نیا شوق به شهادت بود؛ شوق عین حرکت است.

سردار باقرزاده با بیان اینکه شهید سیرت‌نیا دارای صفاتی چون تلاش پیوسته برای جبران مافات، تدارک آینده و تشخیص وظیفه بود، بیان کرد: درکنار این‌ها و شجاعت، سن و استقامت، شوق نیز باید وجود داشته باشد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: شهید اسماعیل سیرت نیا در عبادات، مطالعات، ورزش، صله ارحام، کمک به والدین و همسر و زندگی اجتماعی نیز بسیار مورد توجه بود.

وی با اشاره به فعالیت های فکری_عقیدتی شهید و با بیان اینکه این شهید همیشه در حال روشنگری و گره گشایی از مشکلات خلق بود ادامه داد: اوج فعالیت های اجتماعی شهید سیرت‌نیا جهاد فی سبیل الله بود.

سردار باقرزاده با بیان اینکه شهدا گام دوم انقلاب را زودتر از دیگران یافتند خاطر نشان کرد: طبق گفته بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه راه طی شده شهدا باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل، ابتکار جوانان و حضور اندیشمندان و کارگزاران جوان و فعال در عرصه های دینی، معنویت و عدالت انجام شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نشان دهنده الگوی عملی، شهدایی چون سید اسماعیل سیرت نیا هستند گفت: طبق گفته بیانیه گام دوم ایران با موقیعت های جعرافیایی، منابع زیر زمینی، حاصلخیزی زمین، محصولات کشاورزی و … از لحاظ منابع استفاده نشده رتبه اول را دارد و بی شک جوانان میتوانند این عیب بزرگ را بپوشانند.

وی در ادامه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار زیبا می گوید که: اگر روزی جهان آمریکا با چند ایرانی خود فروخته و هواپیما می‌توانست بر ملت چیره شود، امروز برای مبارزه سیاسی و امنیتی با ایران خود را محتاج به ائتلاف بزرگ از ده ها دولت معاند می بیند که بازهم در رویارویی شکست میخورد زیرا ایران به برکت انقلاب و جایگاه متعالی و شایسته ملت ایران در چشم جهانیان، از گردنه های دشوار عبور کرده و در مسیر اساسی خویش است.

سردار باقرزاده در پایان با تاکید بر اینکه اگر میخواهید برای ظهور زمینه سازی کنید باید پیشرفت علمی کنید بیان کرد: جوانان باید اوج بگیرند زیرا پیشرفت علمی یکی از رسالت هایی است که شهدا بر دوش ما گذاشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه