"زهره هادی" در رشت مطرح کرد

فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت همه افراد با سلایق مختلف است/ زندانیانی با جرم‌های سنگین تحت تاثیر سیره شهید هادی قرار گرفتند

خواهر شهید ابراهیم هادی با بیان اینکه افراد با تیپ‌ها و ظاهر مختلف دوستدار شهید هادی هستند، گفت: فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت همه افراد با سلایق مختلف است زیرا این همان سیره و روش زندگی و برخورد شهید هادی با مردم بوده است.

فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت همه افراد با سلایق مختلف است/ زندانیانی با جرم‌های سنگین تحت تاثیر سیره شهید هادی قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار ۸دی، زهره هادی عصر چهارشنبه در نشست جریان سازی فرهنگی در تجربه تاریخ شفاهی شهید ابراهیم هادی، با بیان اینکه کتاب “سلام بر ابراهیم” بر اساس واقعیت‌ها نوشته شده است اظهار کرد: کتاب “خدای خوب ابراهیم” به همراه ۱۳۴ آیه قرآن نوشته شده که در واقع همان توصیه های شهید هادی است.

خواهر شهید ابراهیم هادی با اشاره به اینکه مخاطب کتاب های نوشته شده درباره شهید هادی، همه طیف‌ها هستند تصریح کرد: با وجود کم کاری هایی که در حوزه معرفی شهدا انجام شده اما با عنایت خود این بزرگواران کتاب های چاپ شده مورد استقبال همه طیف‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه افراد با تیپ ها و ظاهر مختلف دوستدار شهید هادی هستند تصریح کرد: فرهنگ سازی نیازمند مشارکت همه افراد با سلایق مختلف است زیرا این همان سیره و روش زندگی و برخورد شهید هادی با مردم بوده است.

این خواهر شهید با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی ما دچار آسیب است ادامه داد: همواره به دنبال کارهای بزرگ و خودنمایی بودیم که خروجی نداشته در صورتی که باید با کارهای کوچک شروع کنیم تا فرهنگ سازی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و باید وارد میدان عمل شویم افزود: باید در هر زمینه ای که تخصص داریم برای ارتقا وضعیت فعلی برنامه ریزی کنیم و برای شهدا وقت بگذاریم.

خواهر شهید هادی گفت: نباید اجازه دهیم راهی را که شهدا برایمان ترسیم کردند و می‌توان از آن طریق به پرورش انسان‌ها پرداخت و سبک زندگی شهدا را ترویج کرد، خاموش شود.

وی با اشاره به توزیع کتاب سلام بر ابراهیم در بخش زندان زنان بیان کرد: بسیاری از افراد با خواندن این کتاب تغییر مسیر دادند؛ زندانیانی با جرم های سنگین مانند مواد مخدر تحت تاثیر سیره شهید هادی قرار گرفتند و متحول شدند.

هادی با بیان اینکه کتاب شهید هادی به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است تصریح کرد: دختری در ارمنستان پس از مطالعه این کتاب شیعه شد و در قم درس طلبگی می‌خواند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه خالص بودن رمز ماندگاری آثار حوزه دفاع مقدس است اظهار کرد: موقعیت فعلی که داریم در تاریخ معاصر بی نظیر است لذا هیچ بهانه ای برای کار نکردن پذیرفتنی نیست.

سید رسول منفرد با اشاره به اینکه گیلان سرزمین سوژه های کشف نشده، استحصال نشده و فرآوری نشده است بیان داشت: گیلان قهرمانان و شهدای زیادی دارد که به خوبی معرفی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه آدمهایی که قدر سوژه ها را بدانند و روی آن‌کار کنند کم است بیان داشت: می‌توان توسط مردم به توفیقات گسترده در حوزه فرهنگ و هنر دست یافت و درواقع راهی جز این نداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه