رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان:

مسئله‌محوری بدون شناخت کامل از فرصت‌ها و تهدیدها غیر‌ممکن خواهد بود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان‌ گیلان با اشاره به مسئله‌محوری به عنوان رویکرد کلان این نهاد‌ فرهنگی، گفت: از تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با مسائل و‌ چالش‌هایی مواجه هستیم که باید حل و فصل شود.

مسئله‌محوری بدون شناخت کامل از فرصت‌ها و تهدیدها غیر‌ممکن خواهد بود

به گزارش هشت‌دی، سید رسول منفرد رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان‌ گیلان امروز در نشست خبری هفته هنر انقلاب‌ اسلامی با اشاره به مسئله‌محوری به عنوان رویکرد کلان این نهاد‌ فرهنگی اظهار کرد: از وضعیت موجود تا رسیدن به وضعیت مطلوب با مسائل و‌ چالش‌هایی مواجه هستیم که باید حل و فصل شود.

وی به زیرساخت‌های فرهنگی استان تحت عنوان سند زیست‌بوم یا گیلان‌شناسی اشاره کرد و گفت: ویرایش اولیه بر روی این سند انجام گرفته و در حال تکمیل و به‌روز‌رسانی است لذا بدون شناخت کامل از استان و فرصت‌ها و تهدیدهای موجود، عملاً مسئله‌محوری غیر‌ممکن خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان‌ گیلان ادامه داد: نقشه تحول حوزه هنری گیلان ذیل این سند تعریف و طبق این شناخت اولویت‌های موضوعی تعیین می‌شود و در حوزه‌های مختلف فوریت‌ها مشخص می‌گردد.

منفرد با اشاره به رویکردهای هفت‌گانه حوزه هنری تصریح کرد: تقویت پیوند هنر و اندیشه، تمرکز بر موضوعات اصلی گیلان و ایران، تقویت جنبه مردمی ساختارها و برنامه‌ها، توجه به مخاطب کودک‌ و نوجوان، توجه به حوادث و سوانح زمانه، ایجاد هویت هنر انقلاب‌اسلامی و بازپیرایی و بهینه‌سازی تشکیلات از جمله این موارد است.

برگزاری هفت ویژه برنامه‌ شاخص در هفته هنر انقلاب اسلامی در گیلان

محمد پرحلم معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان‌ گیلان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری هفت ویژه برنامه‌ شاخص در این هفته، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در استان گیلان از ۲۰ فروردین لغایت ۲۷ فروردین همزمان با هفته هنر و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی به تشریح برنامه‌های فرهنگی در این هفته پرداخت و گفت: برگزاری شب شعر رمضان با حضور جمعی از شعرای گیلانی با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، تشریح هنر انقلاب‌اسلامی با حضور فعالان فرهنگی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در ۲۰ شهر استان، اجرای نمایش تاسیان، تولیدات رادیویی، رونمایی از آلبوم گل‌افشان با هفت قطعه شعر، رونمایی از مستند چهار‌محل در رودبار، انتشار ۹ کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری و … از برنامه‌های شاخص هفته هنر انقلاب‌اسلامی در استان است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان‌ گیلان تصریح کرد: آلبوم موسیقی «تماشای‌سپیداران» مرتبط با نهضت جنگل با صدای حسام‌الدین سراج و شاهرخ شیر‌دوست به همراه دکلمه گیلکی و فارسی از آثار تولیدی حوزه هنری به مناسبت این هفته است.

در ادامه محمد اسماعیل حبیبی، معاون اداری و مالی حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز به محدودیت مالی این نهاد فرهنگی اشاره کرد و‌ گفت: سال گذشته، حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تجهیز و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تعمیر تخصیص یافت که با توجه به حجم فعالیت‌های فرهنگی استان این مقدار اعتبار محدود است.

وی ادامه داد: برای تجهیز سردر حوزه، نیازمند سازه‌ای متناسب با نمادهای فرهنگی استان هستیم که با طراح موردنظر وارد مذاکره ‌شده‌ایم که پس از تایید نهایی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

ساخت سینمای سیاهکل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

معاون اداری و مالی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان‌گیلان تصریح کرد: پروژه ساخت سینما در شهرستان سیاهکل از سال ۱۳۸۴ کلید خورده و با تخصیص اعتبار در بخش حوادث برنامه و بودجه این پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با همراهی نماینده و فرماندار شهرستان لاهیجان حدود سه میلیارد اعتبار اختصاص و حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این مقدار تخصیص یافته و پس از طی مراحل قانونی این پروژه کلید خواهد خورد.

حبیبی به محدودیت اعتبار در بخش برنامه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با کمترین هزینه، بهترین خروجی را داشته باشیم اما با توجه به سبقه فرهنگی استان و حجم زیاد هنرمندان، متاسفانه این مقدار بودجه محدود است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه