” تجسم هنر” بخشی از جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر است

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: ” تجسم هنر” بخشی از چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که از نیمه بهمن ماه در نگارخانه مارلیک رشت برگزار می شود.

” تجسم هنر” بخشی از جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر است

به گزارش ۸دی،سید امیر مصباح افزود: جشنواره هنرهای تجسمی فجر رویدادی برای همه هنرمندانی است که در سراسر کشور در رشته های دهگانه هنرهای تجسمی فعالیت می کنند؛ از این رو دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادوار گوناگون برگزاری بخش مهمی از جشنواره را در استانها بر عهده داشت و یا برگزاری آن را به عهده هنرمندان و مدیران استان نهاده است.

وی اظهار داشت: برهمین اساس در گیلان نیز نمایشگاهی با عنوان “تجسم هنر” در رشته نقاشی همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۵ تا ۳۰ بهمن سال جاری در نگارخانه مارلیک خاتم برگزار می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در نمایشگاه یاد شده ۵۰ اثر نقاشی از ۱۰ هنرمند نقاش گیلان با موضوع آزاد برگزار می شود.

مصباح اضافه کرد: در مراسم اختتامیه تجسم هنر، هنرمندان تجسمی استان که در سال گذشته در مسابقات و جشنواره های ملی و بین المللی رتبه های برتر کسب کردند یا موفق به دریافت درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان شده اند نیز تجلیل خواهند شد.

هنرهای تجسمی، هنرهایی مبتنی بر حس بینایی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، سرامیک، صنایع دستی، ویدئو، فیلم سازی و معماری است؛ همچنین شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی نیز می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه