آغاز اجلاسیه پایانی کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی در رشت+ فیلم

در آستانه ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، اجلاسیه پایانی کنگره این شهید با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار مرکزی رشت در حال برگزاری است.

آغاز اجلاسیه پایانی کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی در رشت+ فیلم

به گزارش ۸دی،  کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی با اکران نماهنگ «سلام، سراج و طلوع جنگل» در رشت آغاز شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهمان و سخنرانی به همراه معاون امور مجلس این وزارتخانه این اجلاسیه حضور یافته است.

رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این کنگره در تشریح این خبر اظهار کرد: اگر میرزا و افرادش غیرت نمی کردند و در خانه می ماندند امروز حتی نامی از ایران و ایرانی باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه این کنگره فرصتی برای بازشناسی قهرمان شهید میرزا کوچک خان جنگلی است گفت: اجرای این کنگره ۶ ماه طول کشید ضمن اینکه در قم و تهران هم اجلاسیه های با اهداف مختلف برای فقیه مجتهد و مبارز آزادی خواه میرزا کوچک خان جنگلی برگزار کردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم گفت: شخصیت میرزا شخصیتی ملی، منطقه ای و جهانی است و آزادی خواهان ۱۲کشور جهان ۱۱۰سال قبل به میرزا پیوستند بنابراین میرزا و نام میرزا نباید تنها در اطلس گیلان بماند.

ثقتی افزود: باید بنیاد میرزا کوچک در گیلان دایر شود و مامنی شود برای دوستداران میرزا و آزادی خواهان و کسانی که با همه وجود به قیام میرزا ارزش می گذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اهدای جایزه سال میرزا اذعان کرد: این جایزه به استاد بهروز افخمی که بیشترین نقش را در زنده نگه داشتن نهضت جنگل داشت، اهدا می‌شود.

وی از همه دست اندرکاران برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه