دستگیری متخلفان شکار و فروش محموله بزرگ پرندگان مهاجر در گیلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از دستگیری متخلفان شکار و فروش محموله بزرگ پرندگان مهاجر در این شهرستان واقع در شرق گیلان خبر داد.

دستگیری متخلفان شکار و فروش محموله بزرگ پرندگان مهاجر در گیلان

به گزارش ۸دی،روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، ایوب زارع توضیح داد: در یک عملیات مشترک، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همراهی پلیس امنیت دامپزشکی، بهداشت و شهرداری لنگرود طی یک گشت مشترک ، با بدست آوردن سرنخ هایی از یک معامله بزرگ خرید و فروش پرندگان مهاجر توانستند متخلفان را با بیش از ۲۰۰ قطعه از انواع مرغابی سانان دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: این افراد سودجو با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

زارع از همکاری همیاران و طبیعت دوستان و همچنین تلاش ماموران حاضر در کشف و ضبط  این محموله تشکر و  اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه های امنیتی و قضایی و عموم دوستداران محیط زیست، شاهد کاهش تخلفات زیست محیطی از جمله شکار و خرید و فروش  پرندگان مهاجر باشیم.

خوتکای پرسفید بعنوان پیش قراول پرندگان مهاجر در اوایل شهریور ماه مهاجرت خود را به تالاب‌های گیلان آغاز کرد و پس از آن پرندگان مهاجر در قالب دسته های پنج و ۱۰ هزار تایی وارد تالاب های گیلان شده اند.

 تالاب های سرخانگل، سیاه درویشان، پارک ملی و امیرکلایه پذیرای بیشترین پرندگان مهاجر زمستان گذران هستند.

شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت را از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان ، قو، غاز، پرستوهای دریایی و چنگرها و سایر پرندگان از ۸۱ گونه مختلف به تالاب ها و آبگیرهای گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه