بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان پیرامون حواشی اخیر در رابطه با امر و نهی مسئولین

وقوع حواشی اخیر بیانگر این نکته است که در مسیر رسیدن به وضع مطلوب نیاز به تمرین اجتماعی بیشتر داریم و همه اطراف قضیه باید سهم خود را به درستی شناخته و درصدد ایفای درست نقش خود برآیند.

بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان پیرامون حواشی اخیر در رابطه با امر و نهی مسئولین

به گزارش ۸دی، بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان پیرامون حواشی ایجاد شده‌ی اخیر در رابطه با امر و نهی مسئولین استان بیانیه ای صادر کرده است.

متن این بیانیه بدین شرح است؛

هوالحسیب

در مورد وقایع اخیر مواجهه‌ی برخی مسئولین و عناصر مردمی و فضاسازی‌های رسانه ای مابعد آن، لازم است از باب عمل به وظایف قانونی و شرعی مواردی به عنوان معیار و الگوی صحیح کنش و واکنش، ذیل امر به معروف و نهی از منکر به اطلاع عموم برسد:

۱. وجود عناصر مردمی که با انگیزه های اصلاح‌گرانه، کنش‌های اجتماعی از خود بروز داده و برای حفظ ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی به امر به معروف و نهی از منکر مسئولین روی می آورند، سرمایه ای گران‌بها برای حکومت و جامعه انقلابی ایران است.

۲. حق امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت از سوی مردم، از جمله حقوق حاکم اسلامی است که مردم باید این حق را ادا کنند.

۳. در مواجهه با کنش‌های آمرانه و ناهیانه‌ی عناصر مردمی حتی اگر با شیوه ای ناخوشایند بوده باشد، مسئولین باید واکنشی تحسین‌گرانه، متواضعانه و همراه با تمکین داشته باشند.

۴. رسانه‌ها به عنوان ابزارهای جدی ساخت افکار عمومی لازم است به دور از سوگیری‌های غیرسازنده طبق رسالت اصلی خود به پاسداری از ارزش‌های اصیل جامعه پرداخته و با تحلیل درست به اصلاح روندهای معیوب والگوهای رفتاری غالب بپردازند.

۵. همه عناصر مردمی و حاکمیتی باید به دور از حواشی احساسی با اتحاذ رفتاری مبتنی بر عقلانیت، وزن معروف امر شده را تقویت نموده و ملاحظه کنند که با عدم ورود به حیطه‌های شخصی به امر امیرالمومنین علی علیه السلام عمل کنند که فرمود: “بنگر چه می‌گوید، نه اینکه که می‌گوید”.

۶. دو مورد اخیر از این مواجهه در فاصله ای کم در استان ما، بیانگر این نکته است که در مسیر رسیدن به وضع مطلوب نیاز به تمرین اجتماعی بیشتر داریم و همه اطراف قضیه باید سهم خود را به درستی شناخته و درصدد ایفای درست نقش خود برآیند.

و آخر دعوینا ان الحمدلله رب العالمین

روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه