دنیا مالی: طرح نجات تالاب انزلی در دستور کار دولت قرار گیرد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل تالاب انزلی جدی است و نیاز به توجه فوری و اختصاص منابع لازم برای بهبود وضعیت آن داریم، گفت: انتظار می‌رود طرح نجات تالاب انزلی را در دستور کار قرار داده و همچنین هیأت عالیرتبه‌ای را برای پیگیری و ارائه گزارش به دولت به شهرستان انزلی و برخورد با خاطیان اعزام کنید.

دنیا مالی: طرح نجات تالاب انزلی در دستور کار دولت قرار گیرد

به گزارش ۸دی، احمد دنیامالی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در  تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: دستگاه‌های مختلف در دولت سابق مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به وجود آوردند که نیاز است برای رفع آنها تدابیر لازم اتخاذ شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تالاب انزلی یکی از میراث‌های طبیعی کشور بوده که سازمان‌های بین‌المللی هم در مورد آن حساسیت‌های زیادی دارند. این تالاب به واسطه عدم لایروبی در گذشته، رسوب‌گذاری از بالا، پسروی دریای خزر و خشکی تالاب انزلی نگرانی‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده؛ وزارت نیرو در سال ۹۳ در اقدامی عجیب و غیرکارشناسی اقدام به افزایش حریم تالاب از ۱۵ هزار هکتار بر مبنای کنوانسیون رامسر به ۲۵ هزار هکتار کرد و همچنین در اقدام خلاف دیگری سند اراضی واگذار شده در اصلاحات اراضی سال‌های۴۱ و ۴۲ و طرح‌های بعد از انقلاب و هادی روستایی که در حریم و بستر تالاب قرار گرفته‌اند را به نام خود سند زد که در نهایت با اعتراض منابع طبیعی، مجددا به نام این سازمان سند زده شد.

وی افزود: از رئیس جمهور درخواست داریم طرح نجات تالاب انزلی را در دستور کار قرار داده و همچنین هیأت عالیرتبه‌ای را برای پیگیری و ارائه گزارش به دولت به شهرستان انزلی و برخورد با خاطیان اعزام کند؛ مشکل تالاب جدی است و نیاز به توجه فوری و اختصاص منابع لازم برای بهبود وضعیت آن داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه