نصب سیستم توزین الکترونیکی در جاده رودبار – رشت

رئیس پلیس راه استان از نصب سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت ناوگان باربری و تخلفات سرعت غیرمجاز در جاده رودبار – رشت خبر داد.

نصب سیستم توزین الکترونیکی در جاده رودبار – رشت

به گزارش ۸دی، سرهنگ جاور صفاری گفت: سیستم WIM یا سیستم توزین الکترونیکی در حال حرکت، یکی از همین سیستم‌ها است که توانایی وزن کردن خودرو‌های سنگین و ثبت سرعت آن‌ها را دارد.
وی افزود: در حال حاضر یک نمونه از این سامانه در محور “رودبار – رشت” نصب شده که قادر است علاوه بر توزین خودرو‌های سنگین، سرعت تمامی خودرو‌ها را ثبت و همزمان به پاسگاه طول مسیر اعلام کند.
رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: این سامانه وزن وسایل نقلیه خودرو‌های سنگین را بدون نیاز به توقف آن‌ها با دقت مناسب اندازه‌گیری می‌کند و همچنین سرعت حرکت، عکس و مشخصات وسیله نقلیه عبوری اعم از پلاک، نوع و تعداد محور‌ها و چرخ‌های آن را به صورت خودکار ثبت می‌کند.
سرهنگ صفاری افزود: پس از شناسایی خودرو و ارسال مشخصات آن به پلیس راه طول مسیر در مرحله بعد وزن خودرو در باسکول‌های ثابت پلیس راه به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌شود.
وی هدف از نصب این سامانه را ساماندهی و قانونمند کردن تردد ناوگان باربری و جلوگیری از تخلفات شایع حمل بار اضافی، پیشگیری از خسارت به حریم راه و همچنین جلوگیری از سرعت رانندگان قانون‌گریز عنوان کرد و گفت: پلیس در تلاش است با همکاری راهداری و حمل و نقل استان نسبت به افزایش و نصب این سیستم در محور‌های پرتردد و حادثه خیز اقدام کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه