هر گونه اقدام بر علیه وحدت جامعه اسلامی محکوم است

حجت الاسلام “حسین خانی پور” امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه شهرستان تالش، محبت به اهل بیت(ع) نقطه مشترک مسلمانان و عامل وحدت و اتحاد امت اسلام است و هر گونه اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، حرکت در امتداد تفرقه افکنی و ایجاد نفاق و بهانه دادن به دشمن برای پیاده کردن اهداف شومشان می باشد.

هر گونه اقدام بر علیه وحدت جامعه اسلامی محکوم است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حسین خانی پور امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه شهرستان تالش در گفت و گو با خبرنگاران وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی را نمونه بارز وحدت در یک جامعه و زندگی مسالمت آمیز پیروان مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر خواند و هر گونه اقدام و اعلام مواضع بر علیه وحدت جامعه اسلامی را محکوم کرد.

وی با اشاره به محبت و ارادت اهل سنت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، آن ارادت را نشات گرفته از آموزه های دینی عنوان و خاطر نشان کرد: محبت به اهل بیت(ع) نقطه مشترک مسلمانان و عامل وحدت و اتحاد امت اسلام است و هر گونه اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، حرکت در امتداد تفرقه افکنی و ایجاد نفاق و بهانه دادن به دشمن برای پیاده کردن اهداف شومشان می باشد.

امام جمعه اهل سنت تالش اضافه کرد: خداوند در آیه شریفه وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا به موضوع وحدت امت اسلام تاکید می فرماید و پراکندگی مسلمانان را نهی می کند، بنابر ایجاد تفرقه و پراکندگی از هر منبعی چه شیعه باشد و چه سنی، به شدت محکوم است و با آموزه های دینی منافات دارد.

حجت الاسلام حسین خانی پور با بیان اینکه بجای دامن زدن به اختلافات به مشترکات بپردازیم تا در برابر دشمن مقتدرانه ظاهر شویم، اظهار داشت: دلیل اصلی تاکیدات بنیان گذار انقلاب اسلامی و هم چنین مقام معظم رهبری بر امر مهم وحدت همین بوده که باید در برابر دشمنان اسلام مقتدرانه ظاهر شویم زیرا آنچه موجب خوشحالی دشمن و سوء استفاده آنان می شود همین ایجاد تفرقه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود وحدت و اتحاد بین مسلمانان  را عامل پیشرفت و توسعه کشور های اسلامی و ایجاد آرامش و امنیت خواند و ابراز امیداوری کرد؛ به زودی پرچم اسلام دین حق و راستین در همه جهان طنین انداز شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه