اجرای سامانه جامع کنترل هوشمند کرونا در گیلان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: سیستم جدید کنترل هوشمند کرونا از فردا در این استان اجرا می‌شود و بر اساس آن افرادی که بدون دلایل پزشکی از تزریق واکسن کرونا خودداری کنند، از دریافت خدمات خاص محروم می‌شوند.

اجرای سامانه جامع کنترل هوشمند کرونا در گیلان

به گزارش ۸دی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز اظهار کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا با هدف شناسایی افرادی که واکسن دریافت نکردند یا مبتلا به کرونا هستند، اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: سامانه طرح جامع کنترل هوشمند کرونا از فردا (دوشنبه ۱۵ آذر ماه) بیشتر در ادارات و اصناف اجرا می‌شود و بر اساس آن افرادی که بدون دلایل پزشکی از تزریق واکسن کرونا خودداری کنند، از دریافت خدمات خاص محروم می‌شوند. در این سامانه به کارمندان ادارات یا خدمات رسان و صاحبان اصنافی که واکسن کرونا دریافت نکردند، ابتدا اخطار داده می‌شود و در مراحل بعدی غیبت اداری و جریمه حقوقی هم شامل این افراد می‌شود.

حسین مصطفی پور بیان کرد: در ستاد ملی کرونا مقرر شده است؛ از فردا (دوشنبه ۱۵ آذر ماه) محدودیت‌ها با کارت واکسن صورت بگیرد، یعنی آن دسته از افرادی که کارت واکسن دریافت کردند، می‌توانند در محیط‌های سر بسته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضور یابند.

حضور افراد در مکان‌هایی مثل مدارس، سینماها، باشگاه‌ها و حمل و نقل بین جاده‌ای مثل هواپیما، اتوبوس و قطار باید در سامانه هوشمند سازی امید و با ارائه کارت واکسن انجام شود. پلیس همچنین با اشخاصی که کارت واکسن کرونا را جعل می‌کنند، برخورد خواهد کرد. تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادر شده از سوی وزارت بهداشت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه