استاندار گیلان عنوان كرد:

ضرورت ورود فرهیختگان برای شناسایی ابعاد شخصیتی میرزا کوچک خان به برای نسل جوان

استاندار گیلان، گفت: باید ابعاد شخصیتی میرزا کوچک خان را برای نسل جوان مشخص و تبیین کنیم و برای اینکار لازم است اندیشمندان و فرهیختگان وارد میدان شوند.

ضرورت ورود فرهیختگان برای شناسایی ابعاد شخصیتی میرزا کوچک خان به برای نسل جوان

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی در یادواره میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی که در مصلی رشت برگزار شد اظهار داشت: قرار بود امروز در خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم اما به دلیل بررسی لایحه بودجه و فشار کار نتوانستند حضور پیدا کنند. ‏

استاندار گیلان عنوان کرد: امیدواریم سال آینده کنگره بزرگداشت میرزا را به عنوان چهره ملی و بین المللی برگزار کنیم و میرزا را بیشتر و بهتر بشناسانیم.

عباسی تصریح کرد: دبیرخانه کنگره میرزا کوچک را با کمک نماینده ولی فقیه، سپاه قدس و جامعه روحانیت و همه شخصیت‌های استانی و ملی تشکیل خواهیم داد و امیدواریم بودجه و اعتبار آن هم برای سال آینده پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه میرزا با استبداد و استعمار جنگید، مقاومت کرد و تسلیم نشد گفت: میرزا آنقدر مقاومت کرد و حتی سرش را هم فدای این راه کرد اما تاریخ ثابت کرد حق همیشه با میرزا و امثال میرزا بود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: باید ابعاد شخصیتی میرزا کوچک خان را برای نسل جوان مشخص و تبیین کنیم و برای اینکار لازم است اندیشمندان و فرهیختگان وارد میدان شوند.

استاندار گیلان اذعان کرد: آزادی خواهی میرزا بر اساس دین، پشتوانه اسلامی و مردمی بود چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند که قیام میرزا مینیاتوری از انقلاب اسلامی است و غریبانه ایستادگی کرد.

عباسی با تاکید بر اینکه میرزا خود را هیچگاه تسلیم استبداد و استعمار نکرد احیا روحیه انقلابی و ظلم ستیزی او را لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با وفاق و همدلی که در گیلان بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تدبیر رییس جمهور پدید آمده اتفاقات خوبی در انتظار باشد تا در پیشگاه مردم گیلان رو سفید باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه