استاندار در جلسه هماهنگی برگزاری سالروز شهادت میرزا کوچک عنوان کرد؛

سردار جنگل، همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد / نهضت میرزا کوچک، ریشه های عمیق اعتقادی دارد

استاندار گیلان سردار جنگل را شخصیتی عنوان که همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد و با بیان اینکه نهضت میرزا کوچک، ریشه های عمیق اعتقادی دارد، گفت: باید وفاق و همدلی برای تعالی گیلان، تقویت و از حرکت های تفرقه انگیزانه، جلوگیری شود.

سردار جنگل، همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد / نهضت میرزا کوچک، ریشه های عمیق اعتقادی دارد

به گزارش ۸دی،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه هماهنگی برگزاری سالروز شهادت میرزا کوچک و شهدای روحانی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد؛ با قدردانی از اهتمام برگزارکنندگان مراسم گرامیداشت سردارجنگل، میرزا را اسطوره مبارزه با استبداد و استعمار دانست و گفت: پیش از این عده‌ای می‌کوشیدند میرزا را آنگونه که خود می‌خواستند، بشناسانند اما آنچه امری مسلم است اینکه میرزا فردی آگاه و دانا بود که همزمان، با استبداد داخلی و استعمار خارجی مبارزه کرد و سازش نداشت.

وی با یادآوری خیزش خاندان‌هایی از گیلان همچون آل بویه که پایه گذار حرکت‌هایی شیعی در تاریخ ایران اسلامی شدند، افزود: باید اقدام انقلابی میرزا که ریشه‌های عمیق اعتقادی دارد، را برجسته و در جامعه نهادینه کنیم.

استاندار گیلان سردار جنگل را یک شخصیت روحانی مبارزی معرفی کرد که با تکیه بر مردم، حرکتی انقلابی انجام داد و امروز، انقلاب اسلامی نیز، در راستای مبارزه با استبداد و استعمار به ثمر نشسته است.

 عباسی با تاکید بر اینکه باید بگونه‌ای برنامه ریزی که سال آینده کنگره‌ای ملی در مورد میرزا برگزار شود، گفت: اکنون دولتی انقلابی و مردمی، عهده دار خدمت شده و در گیلان هم متأثر از رویکرد حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی، وفاق و همدلی باید تقویت شده و از بروز حرکت‌های تفرقه افکنانه، جلوگیری شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای خدمت به مردم، استوار ایستاده ام، گفت: از همه ظرفیت‌ها بویژه پتانسیل‌های مردمی و نیز سرمایه گذاران، در جهت تعالی استان بهره می‌گیریم.

وی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی‌های دقیق، مفاهیم فرهنگی به نسل جوان انتقال داده شود، گفت: بایستی بگونه‌ای رفتار شود که جوانان ما، به گیلانی بودن خود افتخار کنند.

عباسی با اشاره به طرح برخی مطالب ناصحیح مبنی بر رتبه گیلان در بحث فساد ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده از مراجع ذیصلاح، موضوعات یادشده به‌هیچ وجه صحیح نیست و نباید چهره استان با چنین مطالبی که خلاف واقع است، آلوده شود.

وی دیدار اخیر مجامع نمایندگان و استانداران استان‌های شمالی با رئیس‌جمهوری را یادآور شد و گفت: با تمام توان، برای پیشرفت گیلان و رفع مشکلات، پای کار هستم.

 عباسی با تصریح اینکه مرهون شهدا، شهیدان روحانی و میرزا کوچک هستیم، اضافه کرد: از همه ظرفیت‌ها ازجمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای برگزاری منسجم مراسم گرامیداشت سردارجنگل استفاده می‌شود.

در این جلسه رئیسان کمیته‌های اجرایی، دانشجویی و طلبه (علمی – پژوهشی)، رسانه و تبلیغات و فضای مجازی (فرهنگی – هنری) گزارش فعالیت‌های انجام شده را ارائه کردند.

مراسم گرامیداشت شهادت سردارجنگل و شهدای روحانی استان، پنجشنبه هفته جاری در رشت برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه