چابکسر پایتخت تولید گل و گیاهان زینتی در کشور

۱۲ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی از مرز‌های گیلان صادر شده است.

چابکسر پایتخت تولید گل و گیاهان زینتی در کشور

به گزارش ۸دی،مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان امروز با بیان اینکه گیلان با داشتن مرز خشکی، دریایی و هوایی ظرفیت‌های خوبی برای صادرات دارد گفت: ۱۲ میلیون اصله درخت، درختچه زینتی و انواع گیاهان آپارتمانی از مرز‌های گیلان به کشور‌های آسیای میانه، همسایگان شمالی، کشور‌های حوزه خلیج فارس و غرب اروپا صادر شده است.
منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه بخش چابکسر پایتخت گل و گیاه در کشور است افزود: ۳۳ میلیون اصله درخت و درختچه گل و گیاهان آپارتمانی در این بخش تولید شده است و گیلان دومین استان تولید کننده گل و گیاه در کشور است.
وی همچنین با اشاره به اینکه گیلان ۸۳۸ هکتار باغ گل در فضای باز دارد که ۹۰ درصد آن در بخش چابکسر است گفت: بخش چابکسر به تنهایی سالانه با تولید گل و گیاه بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال درآمدزایی می‌کند.
۵ هزار و ۱۰۰ بهره بردار در گیلان به پرورش و صادرات گل در گیلان اشتغال دارند.
مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه نبود پایانه گل و گیاهان صادراتی از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان این محصول در استان است گفت: علیرغم اینکه گیلان دارای ظرفیت مناسبی در پرورش گل و گیاه است، ولی میزان صادرات گل در گیلان بسیار کم است و این باید از طریق ظرفیت مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی، کاسپین و آستارا انجام شود.
تقویت شبکه حمل و نقل سریع و مکانیزه در رفع مشکلات صادرکنندگان گل و گیاه موثر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه