نجات اکوسیستم گیلان با عدم خرید و رهاکردن سنبل آبی در طبیعت

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه گیاه سنبل آبی همچنان در حال رشد در تالاب انزلی است، گفت: مردم می‌بایست با عدم خرید، تکثیر و رها کردن این گیاه در طبیعت موجب آلوده شدن تعداد بیشتری از اکوسیستم‌های آبی استان نشوند. 

نجات اکوسیستم گیلان با عدم خرید و رهاکردن سنبل آبی در طبیعت

به گزارش ۸دی، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط‌زیست گیلان امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیاه سنبل آبی همچنان در حال رشد در تالاب انزلی است، اظهار کرد: در چند وقت اخیر متأسفانه شاهد آلوده شدن بیشتر تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها و آبگیرهای استان به گیاه مهاجم و غیربومی سنبل آبی نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

وی یکی از دلایل افزایش رویش گیاه سنبل آبی را رهاسازی آن در پهنه‌های آبی دانست و گفت: مردم با خریدوفروش این گیاه و نگهداری آن در خانه به‌عنوان یک گیاه زینتی پس از مدتی آن‌ها را در پهنه‌های آبی استان رها می‌کنند و این گیاه نیز با توجه به قدرت تکثیر غیرجنسی‌ خود در مدت‌زمان کوتاه تکثیر می‌شود و قادر است ظرف مدت دو هفته حجم توده‌اش را دو برابر کند. در حال حاضر بسیاری از مکان‌های جدید آلوده، پهنه‌های آبی تفریحی استان هستند و مشخص است همشهریانی که برای گردش به این مناطق رفته‌اند، سنبل‌های آبی را از روی ناآگاهی و شاید هم از سر دلسوزی در اکوسیستم‌های آبی رهاسازی کرده‌اند.

منصور سربازی با اشاره به ممنوع بودن خرید و فروش بودن گیاه سنبل آبی بیان کرد: خریدوفروش این گیاه مهاجم و غیربومی که ریشه‌ و اصالتی از آمریکای جنوبی دارد ممنوع بوده و مردم می‌بایست با عدم خرید، تکثیر و رها کردن آن در طبیعت موجب آلوده شدن تعداد بیشتری از اکوسیستم‌های آبی استان نشوند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه