مدیر منطقه پنج شهرداری رشت؛

حل مشکلات مسکن مهر رشت نیازمند مشارکت های همه جانبه است

مقصودی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کلیه پروژه‌های مسکن مهر کشور مورد بی‌مهری قرار گرفتند گفت: مشکلات روی دوش شهرداری رشت سنگینی می‌کند در حالی‌که ما برای رفع نواقص مسکن مهر به همکاری و مشارکت همه جانبه همه دستگاه‌های مسئول نیاز داریم.

حل مشکلات مسکن مهر رشت نیازمند مشارکت های همه جانبه است

به گزارش ۸دی،علی مقصودی شامگاه دوشنبه (۲۴ آبان) با بیان اینکه مسکن مهر رشت کارهای بر زمین مانده و ناتمام بسیار زیادی دارد اظهار داشت: شهرداری رشت برای حل مشکلات مردم و رفع نواقع مسکن مهر از هیچ تلاشی مضایقه و دریغ نکرده است اما از دستگاه‌های مسئول در این قضیه هم انتظار مساعدت و همکاری دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت اضافه کرد: با وجود اینکه اجرای پروژه‌های مسکن مهر در کل کشورمان اقدامی بسیار خوب برای خانه‌دار کردن بسیاری از شهروندان و قشرهای مختلف مردم بود اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله مسائل سیاسی مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گرفت و واقعا نیاز است که برای رفع مشکلات مسکن مهر همه پای کار بیایند و با شهرداری همکاری کنند.

مقصودی ابراز داشت: از مجموع ۹۶ تعاونی مسکنی که هم اینک در مسکن مهر شهر رشت وجود دارد محوطه‌سازی نزدیک به ۵۰ درصدشان هنوز انجام نشده و مردم برای تردد مشکل دارند و واقعا نیاز هست همه کمک کنند تا آلام مردم کاهش پیدا کند اما هم‌اینک همه فشارهای روی دوش شهرداری رشت سنگینی کرده در حالی‌که برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات به یک همکاری دست جمعی از سایر دستگاه‌ها نیاز داریم.

وی در ادامه مشکلاتی که در فازهای یک، دو و سه مجتمع ثامن‌الائمه شهرک مسکن مهر رشت وجود دارد را به عنوان یک مصداق بارز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: زیرساخت‌های آب، برق و گاز این مجتمع امسال و در همین چند ماهه اخیر اجرایی شده است و حتی شهرداری برای تسریع در روند کار و کمک به مردم اجازه داد دستگاه‌های ذیربط حفاری‌های خود را فارغ از بروکراسی و بدون مجوز انجام دهند.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت یکی از دلایل عدم انجام عملیات آسفالت و کفپوش‌های شهرک مسکن مهر را نصب انشعابات آب و برق اعلام کرد و با بیان اینکه همزمان پس از اتمام این کار مسیر پیاده رو بهسازی می‌شود تصریح کرد: ساکنان فاز سه مجتمع ثامن‌الائمه شهرک مسکن مهر رشت در همین چند ماه اخیر ساکن شده‌اند و ما تمام تلاشمان را برای حل مشکلاتشان انجام می‌دهیم.

مقصودی تعریف و اختصاص یک ردیف مناسب بودجه‌ای در بودجه سال آینده شهرداری برای اصلاح و رفع مشکلات مجتمع فاز سه ثامن‌الائمه شهرک مسکن مهر رشت را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: دستگاه‌هایی مانند راه و شهرسازی و بنیاد مسکن هم به ما قول مساعد داده‌اند که حتما برای این کار با شهرداری مشارکت خواهند کرد.

وی از برنامه کوتاه مدت شهرداری برای رفع مشکل تردد مردم در فاز سه مجتمع ثامن‌الائمه شامل شن‌ریزی مسیر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه فصل سرد زمستان را در پیش داریم بنابراین باید تمهیداتی را فعلا برای رفع مشکلات تردد اهالی اتخاذ نماییم تا در بودجه سال آینده بتوانیم با اعتباراتی که تخصیص می‌یابد عملیات آسفالت و کفپوش را اجرا کنیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت عدم روشنایی مناسب معابر را یکی دیگر از مشکلات عمده کل شهرک مسکن دانست و با بیان اینکه تعیین تکلیف روشنایی معابر همواره جزو دغدغه‌های شهرداری بوده است اظهار داشت: بودجه‌ای را اواخر سال گذشته از راه و شهرسازی دریافت کردیم و معاونت عمرانی وزارت کشور هم امسال روشنایی سه مسیر را تکمیل کرد.

مقصودی با اشاره به اینکه با وجود تمام تاکیدات شهرداری رشت هیچکدام از پیمانکاران فاز‌های یک، دو و سه مجتمع ثامن‌الائمه مسکن مهر رشت موضوع گواهی عدم خلاف و پروانه پایان کار این ساختمان‌ها را پیگیری نکرده‌اند افزود: شهرداری حتی مشاور طرح و پیمانکاران را جمع و به آن‌ها اعلام کرد که برای حل این موضوعات همه نوع همکاری را انجام می‌دهد.

وی از مساعت‌های ویژه شهرداری برای اینکه ساکنان مجتمع مسکن مهر رشت بتوانند سندهای مالکیت خود را هر چه سریع‌تر دریافت کنند سخن گفت و خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر باقیمانده هم موضوع دیگری است که مردم مجتمع در مورد آن دغدغه دارند از طرفی تابلوها آماده‌اند و در همینجا قول می‌دهیم که فرآیند نصب آن‌ها به زودی عملیاتی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه