مدیرکل امور مالیاتی گیلان عنوان کرد

واریز عوارض ۲۱۴ میلیاردی به حساب شهرداری ها و دهیاری های گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با اشاره به واریز بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان در نیمه نخست سال ۹۹، عنوان کرد: حدود ۲۱۴ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده نیز در نیمه نخست امسال واریز شده است.

واریز عوارض ۲۱۴ میلیاردی به حساب شهرداری ها و دهیاری های گیلان

به گزارش ۸دی،محسن محمدی پور  از ارسال ۱۳۸ هزار و ۵۷۲ اظهارنامه از سوی صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۹۸ در سال پیش و تعداد ۱۴۲ هزار و ۶۵۰ اظهارنامه اشخاص حقیقی برای عملکرد سال ۹۹ در تابستان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۹۲۶۰ اظهارنامه اشخاص حقوقی مربوط به عملکرد سال ۹۸ در سال گذشته ارائه شده بود و امسال نیز ۹۵۲۸ اظهارنامه اشخاص حقوقی مربوط به عملکرد سال ۹۹ از سوی مودیان استان ارائه شد.

وی با اشاره به واریز بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان گیلان از محل عوارض ارزش افزوده در نیمه نخست سال ۹۹، عنوان کرد: حدود ۲۱۴ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده نیز در نیمه نخست امسال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، مبلغ واریز شده به حساب شهرداری رشت از محل عوارض ارزش افزوده در نیمه اول سال گذشته را بیش از ۴۲ میلیارد تومان دانست و افزود: طی مدت مشابه سال جاری حدود ۶۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری رشت از محل عوارض ارزش افزوده واریز شده است.

محمدی پور، با بیان اینکه ۱۷ مهر آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۴۰۰ بود، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ اظهارنامه مالیاتی در استان گیلان از سوی مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده ارائه شد.

وی اضافه کرد: به موجب مفاد ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی موضوع تبصره ۳ ماده ۱۶۹ اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴، اشخاص مشمول ارسال فهرست معاملات فصلی مکلفند صورت معاملات خود را در مقاطع سه ماهه(فصلی) تهیه و تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به نشانی www.intamedia.ir برای سامانه معاملات فصلی ارسال کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، ۱۵ آبان را آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصل تابستان ۱۴۰۰ دانست و یادآور شد: بر این اساس عدم ارسال این صورت معاملات در مهلت مقرر قانونی موجب تعلق جریمه می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه