۱۸۳ تن ماهی استخوانی در گیلان صید شد

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل صید تا پایان دهه اول آبان صیادان گیلانی موفق شدند ۱۸۳ تن انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کنند، گفت: ۹۷ درصد ماهیان صید شده از خزر دو گونه سفید و کفال است.

۱۸۳ تن ماهی استخوانی در گیلان صید شد

به گزارش ۸دی، مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تا پایان دهه اول آبان موفق شدند ۱۸۳ تن انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کنند، اظهار کرد: ۴۹ شرکت صیادی پره با حدود ۴۰۰۰ صیاد گیلانی از ۲۰ مهر کار خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۷۹۵ مرحله پره کشی داشتند.

وی اغلب ماهیان صید شده از خزر را دو گونه سفید و کفال با ۹۷ درصد صید دانست و افزود: صیادان گیلانی در این مدت ۲۶ تن ماهی سفید و ۱۵۲ تن ماهی کفال و پنج تن سایر ماهیان استخوانی دریای خزر را به ارزش ۱۳۴ میلیارد ریال صید کرده اند. با توجه به شرایط نامناسب دریا و صید غیر مجاز، صید ماهی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد کمتر شده و امیدواریم با بهبود شرایط آب و هوایی اوضاع بهتر شود.

عظیم مدبری از افزایش۶درصدی صید کیلکا در گیلان خبر داد و گفت: ۲۴۰ صیاد گیلانی امسال ۴۴۱۳ کیلوگرم کیلکا از خزر صید کردند. ارزش این میزان کیلکا ۲۵ میلیارد تومان است و  قیمت هر کیلوگرم ماهی کیلکا برای مصرف انسانی ۷۰۰۰ تومان است. بیشتر کیلکاهای صید شده مناسب برای تهیه پودر ماهی در کارخانجات است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شاهد افزایش ۳درصدی میزان دریانوردی شناورهای صید کیلکا هستیم، خاطرنشان کرد: سرانه صید هر شناور به ۱۴۷ تن رسیده و شناورهای کیلکاگیر این استان از ابتدای امسال تاکنون در ۱۹۲۷ شب دریانوردی موفق به صید این مقدار کیلکا شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه