نواخته شدن زنگ استکبارستیزی با حضور استاندار گیلان

در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و دانش‌آموز، صبح امروز زنگ استکبارستیزی توسط استاندار گیلان در مدرسه بعثت رشت نواخته شد.

نواخته شدن زنگ استکبارستیزی با حضور استاندار گیلان

به گزارش ۸دی، مراسم نمادین آیین نواختن “زنگ استکبارستیزی” در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و دانش‌آموز همزمان با سراسر کشور، با حضور  اسدالله عباسی استاندار در مدرسه دخترانه متوسطه دوم بعثت رشت برگزار شد.

استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه حرکت تاریخی امام راحل در مبارزه با لایحه کاپیتولاسیون، پایه‌گذار روحیه استکبارستیزی ملت ایران شد، گفت: وقایع ۱۳ آبان در سال‌های مختلف همچون تبعید حضرت امام، حرکت دانش‌آموزان علیه رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی چهره آمریکا و جنایاتش راه را برای مردم ایران اسلامی نمایان کرد.
اسدالله عباسی با اشاره به اینکه دشمنی‌های دولت آمریکا علیه کشورمان همچنان استمرار دارد که تحریم‌های اقتصادی نمونه‌ای از آنهاست، افزود: علت مبارزه با آمریکا و استکبارستیزی مردم ایران به عنوان یک باور برگرفته از اسلام، قرآن و خون بهای شهیدان است و باید به خوبی برای نسل کنونی و آیندگان تبیین شود.
وی تصریح کرد: جلوگیری از مداخله و تسلط آمریکا بر کشورمان منجر به شکوفایی بخش‌های مختلف به ویژه در بخش هوافضا و فناوری دفاعی ایران اسلامی شده که حتی جرأت نگاه به مرزهای ما را ندارند.
وی با یادآوری اینکه حدود یک دهه کشورمان را به بهانه مذاکره با وقت‌کشی عقب انداختند در حالیکه موضوع هسته‌ای ما صرفاً در بخش صلح‌آمیز، پزشکی و انرژی بوده، گفت: برجام و پسابرجام نتیجه‌ای جز کارشکنی و نفوذ برای آسیب به ایران اسلامی به دنبال نداشته است.
نماینده عالی دولت در گیلان به دشمنی‌های آشکار رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی و اعتراف رئیس جمهوری پیشین آمریکا در شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: بایستی با تداوم مقاومت و مبارزه علیه استکبار، همچنان روی پای خود بایستیم چراکه این توانمندی در ابعاد مختلف به ویژه علمی، فناوری و پژوهشی وجود دارد.
وی تصریح کرد: با تشکیل دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی در ایران اسلامی فضایی در جامعه ایجاد شده که علاوه بر عدم وابستگی به آمریکا و جلوگیری از معطل کردن کشور، در چارچوب قانون اساسی، نقشه راه استکبارستیزی امام (ره) و بیانیه گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و توانمندی‌های کشور با کشورهای دنیا ارتباط خواهیم داشت.
عباسی با بیان اینکه در توسعه گیلان با عزم و اراده قوی و انسجام میان نخبگان و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها گام برمی‌داریم، اظهار کرد: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص اولویت واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان ضمن جلوگیری از موج ششم کرونا بستر بازگشایی مدارس از ابتدای آذرماه در حال فراهم شدن است تا با قوت، تعلیم و تربیت حضوری با روحیه بسیجی و استکبارستیزی آغاز شود.
 بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی ـ اسلامی در مدارس کشور ساماندهی و مقرر شده در طول سال تحصیلی فقط سه زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در سه مناسبت آغاز سال تحصیلی، گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبارستیزی (۱۳ آبان) و زنگ انقلاب اسلامی(۱۲ بهمن) نواخته شود.
امسال به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان) نواخته شد.
 مراسم ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در رشت ساعت ۱۰ صبح فردا پنجشنبه (۱۳ آبان) در پیاده‌راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب برگزار می شود.
 شعار امسال مراسم ۱۳ آبان، ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا، است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه